Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 1, 2018

KMC to add more space for night parking of vehicles

KMC to add more space for night parking of vehicles

Kolkata Municipal Corporation (KMC) has decided to increase space for night parking of vehicles. It will result in enabling parking for a total of 2,600 vehicles, up from current space for 2,181 vehicles.

Currently there are 193 night parking lots, which is set to increase soon. All 25 private agencies now involved in parking have been asked to mark new zones.

According to the KMC parking wing, there are two reasons for this decision. One is to get over the problem of illegal parking, what with the number of vehicles increasing steadily, and the other is the heeding to a demand from the public for a single-window legalised parking format in front of their homes.

According to KMC rules, the time slot for night parking is 10 PM to 7 AM, and each space comes for a fee of Rs 450 per month. The penalty for violation is Rs 1,000.

Source: The Times of India


নভেম্বর ১, ২০১৮

নাইট পার্কিং এর জন্য আরও জায়গা বরাদ্দ করবে কলকাতা পুরসভা

নাইট পার্কিং এর জন্য আরও জায়গা বরাদ্দ করবে কলকাতা পুরসভা

গাড়ির নাইট পার্কিং এর জন্য আরও জায়গা বরাদ্দ করার সিদ্ধান্ত নিয়েছে কলকাতা পুরসভা। কলকাতা পুলিশের তরফে পুরসভাকে একটি তালিকা দেওয়া হয় সেইসব জায়গার যেখানে আরও বেশী পার্কিংএর জায়গা দরকার। সেই মতই এই উদ্যোগ।

পুরসভার কর্তৃপক্ষের মতে, অনেকেই রাতে নিজের বাড়ির সামনে আইনি পার্কিং-এ আগ্রহী। নতুন জায়গা চিহ্নিত করার দায়িত্ব দেওয়া হয়েছে ২৫টি সংস্থাকে, যারা পার্কিং এর কাজের সাথে যুক্ত। এই সকল সংস্থাকে নির্দেশ দেওয়া হয়েছে, আগামী সপ্তাহের মধ্যে এই উদ্যোগ সংক্রান্ত যে কোনও সমস্যার কথা পুরসভাকে জানাতে।

এই মুহূর্তে শহরে ১৯৩টি নাইট পার্কিং-এর জায়গা আছে যেখানে ২১৮১টি গাড়ি থাকে। এবার পার্কিং-এর জায়গা বাড়ানো হলে ২৬০০টি গাড়ি রাখা যাবে।

কলকাতা পুরসভা মাসিক ৪৫০ টাকার বিনিময়ে একটি স্টিকার দেয়। এই স্টিকার লাগালে রাত ১০টা থেকে সকাল ৭টা পর্যন্ত পার্কিং-এর জায়গায় গাড়ি রাখা যায়।