Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 1, 2018

Mother’s Wax Museum to screen films

Mother’s Wax Museum to screen films

Mother’s Wax Museum will be screening films. Starting from this year’s Kolkata International Film Festival (KIFF), the museum will now be screening films.

The museum, a brainchild of Chief Minister Mamata Banerjee, is extremely popular, and hence screening films there will help in attracting more people to the museum too. The museum was opened in 2014.

KIFF is scheduled to start from November 11. Nazrul Tirtha, located close to the museum, has become a popular film venue for residents of New Town, Rajarhat and Salt Lake. Bothe films and documentaries are screened there. It is also a venue for the KIFF.

Source: Millennium Post


নভেম্বর ১, ২০১৮

এবার মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়ামেও দেখানো হবে সিনেমা

এবার মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়ামেও দেখানো হবে সিনেমা

এবার মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়ামেও দেখানো হবে সিনেমা। এবছরের কলকাতা আন্তর্জাতিক চলচ্চিত্র উৎসব থেকেই সূচনা হবে এই পরিষেবার।

মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়াম তৈরী হয় মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের ঐকান্তিক প্রচেষ্টায়। মিউজিয়ামটি ইতিমধ্যেই যথেষ্ট জনপ্রিয় হয়েছে। এরপর এখানে সিনেমা দেখানো শুরু হলে আরও মানুষের সমাগম হবে। এই মিউজিয়ামটির উদ্বোধন হয় ২০১৪ সালে।

এবছরের কলকাতা আন্তর্জাতিক চলচ্চিত্র উৎসব শুরু হবে ১১ই নভেম্বর। এই মিউজিয়ামের সন্নিকটে অবস্থিত নজরুল তীর্থ ইতিমধ্যেই নিউটাউন, রাজারহাট ও বিধাননগরের বাসিন্দাদের কাছে জনপ্রিয়তা অর্জন করেছে। বাণিজ্যিক ও তথ্যচিত্র দুই ধরণের ছবিই দেখানো হয় এখানে। কলকাতা আন্তর্জাতিক চলচ্চিত্র উৎসবের সিনেমাও দেখানো হয় এখানে।