Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 20, 2018

Annual ‘Sabala Mela’ attracts large crowds

Annual ‘Sabala Mela’ attracts large crowds

The annual handicrafts fair, Rajya Sabala Mela – a platform for self-help groups and small-scale entrepreneurs to exhibit and sell their goods – has begun. The venue is Central Park in Salt Lake.

The fair, organised by the State Consumer Affairs and Self-Help Group & Self-Employment Department, would continue till November 25.

The fair will be open everyday from 2 PM to 9 PM, and entry is free. Handicraft items from across Bengal are being sold at the fair. Visitors can also enjoy performances by well-known folk artistes every day.

The products being sold include baluchari, jamdani, zardozi and boutique sarees, terracotta items of Bankura, dokra crafts, burnt-clay home décor items, leather bags, artificial flowers, zari work items, flowers and plants for homes, orchids, bamboo and cane items, waxworks, shola items, masks, muslin items, tulaipanji rice, and various other handicraft and food items.


নভেম্বর ২০, ২০১৮

শুরু হল সবলা মেলা

শুরু হল সবলা মেলা

বাংলার মাননীয়া মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের অনুপ্রেরণায় রাজ্য সরকারের স্বনির্ভর গোষ্ঠী ও স্বনিযুক্তি দপ্তরের উদ্যোগে চলছে বার্ষিক রাজ্য সবলা মেলা ২০১৮। এই মেলা চলবে ২৫ নভেম্বর, ২০১৮ পর্যন্ত।

মেলাটি অনুষ্ঠিত হচ্ছে সল্ট লেকের সেন্ট্রাল পার্কে। রোজ দুপুর ২টো থেকে রাত ৯টা পর্যন্ত খোলা থাকবে। সকলের প্রবেশ অবাধ এই মেলায়।

এই মেলায় বিভিন্ন জেলার স্বনির্ভর গোষ্ঠী এবং স্বনিযুক্তি প্রকল্পের উদ্যোগীদের তৈরি সামগ্রীর প্রদর্শনী ও বিপণন করা হবে। প্রদর্শনীতে থাকছে বিভিন্ন ধরণের শাড়ী। যেমন, বালুচরী, জামদানী, জারদৌসি, বুটিক ইত্যাদি।

বাঁকুড়ার টেরাকোটা ও হস্তশিল্প, ডোকড়া, পোড়ামাটির ঘর সাজানোর সামগ্রী, গালার কাজ, শোলার কাজ, মুখোশ, মসলিন, হরেক রকম হস্তশিল্প। তুলাইপঞ্জী চাল ও বিভিন্ন ধরনের খাদ্যদ্রব্যও মিলবে এই মেলায়।

প্রতিদিন লোক সংস্কৃতি ও খ্যাতানামা শিল্পীদের দিয়ে আয়োজন করা হবে বিভিন্ন সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান।