Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 6, 2018

State Govt’s special package for Kali Puja & Chhat

State Govt’s special package for Kali Puja & Chhat

Like last year, this year too the State Food and Supplies Department has introduced a special ration package on the occasion of Kali Puja and Chhat. Included in the list of products are edible oil, atta and sugar.

The package is available to people enlisted in the Antyodaya Anna Yojana and to those belonging to special categories, both under the National Food Security Act.

About 3 crore people will get the benefits. The same package was made available for Durga Puja too, which ran from October 9 to 23.

For the occasion of Kali Puja and Chhat, the package is being provided from October 30 to November 13.

A litre of mustard oil is available for Rs 101 and 500ml for Rs 52, while a litre of rice bran oil is available for 94 and 500ml for Rs 48.50. Five hundred gram each of sugar and atta is also available to the people, which could be bought twice during the 15-day period.


নভেম্বর ৬, ২০১৮

কালীপুজোয় বিশেষ রেশন প্যাকেজ খাদ্য দপ্তরের

কালীপুজোয় বিশেষ রেশন প্যাকেজ খাদ্য দপ্তরের

উৎসবের মরশুমে রাজ্যের সাধারণ মানুষদের জন্য আবার খুশির বার্তা। বিশেষ রেশন প্যাকেজ দিচ্ছে খাদ্য দপ্তর। এই ভর্তুকি প্যাকেজের মধ্যে আছে ভোজ্য তেল, আটা ও চিনি। খাদ্য সুরক্ষা প্রকল্পের অন্তর্গত অন্ত্যোদয় যোজনা ও বিশেষ সুবিধাভোগী শ্রেণীর মানুষ এই সুবিধা পাচ্ছেন।

এই সুবিধা পাচ্ছেন আনুমানিক প্রায় তিন কোটি মানুষ। প্রথম পর্যায়ে দুর্গাপুজোর সময়ে ৯ই অক্টোবর থেকে ২৩অক্টোবর পর্যন্ত এই সুবিধা পেয়েছেন গ্রাহকরা। আবার কালী পুজো, জগদ্ধাত্রী পুজো এবং ছট পুজো উপলক্ষে ৩০শে অক্টোবর থেকে ১৩ই নভেম্বর পর্যন্ত এই সুযোগ পাচ্ছেন তারা। গত বছরও এই সুবিধা দেওয়া হয়েছিল।

ভর্তুকি মূল্যে পণ্য পাওয়ার যোগ্য পরিবারগুলি এক্ষেত্রে পাচ্ছেন ১লিটার সরষের তেল ১০১ টাকায় বা ৫২ টাকার দুটি ৫০০ মিঃ লিঃ সরষের তেলের প্যাকেট। এছাড়া দুবার পাবেন ৫০০ গ্রাম চিনি ও আটা। ধানের তুষের তেলের ১লিটার পাবেন ৯৪ টাকায় বা দুটি ৫০০ মিঃ লিঃ প্যাকেট পাবেন ৪৮ টাকা ৫০ পয়সা করে।