Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 26, 2018

Those who indulge in divisive politics are enemies of the society: Bangla CM

Those who indulge in divisive politics are enemies of the society: Bangla CM

Bangla Chief Minister Mamata Banerjee today slammed the BJP for their brand of divisive politics. She said, those who indulge in divisive politics are enemies of the society. She was speaking at a public meeting at Jhargram.

She said, “As elections are approaching, some people are indulging in divisive politics. They are driving wedges between Adivasis and Mahatos, brothers and sisters, boys and girls, Hindus and Muslims. Bangla will not accept this.”

The CM added, “Those who are inciting violence now, those who are indulging in divisive politics, where were they when Jangalmahal was witnessing bloodshed? There was a time when fear ruled this region. People were afraid of stepping out of their homes. Every year 400-500 people were killed. So many young lives were lost forever. Where were BJP and CPI(M) when people used to starve in Jangalmahal? Where were the red and saffron parties?”

She also said that the BJP was trying to destabilise Jhargram with the help of Maoists. “BJP is in power in Chhattisgarh for such a long time. Why have they failed to tackle the issue of Maoist violence? Everyday people are being killed. They are oly big in talk, zero in action,” she said.

Mamata Banerjee asked people to beware of the CPI(M). “They destroyed Bangla for several years. Today they have joined hands with the BJP; they were red shirts by they day and saffron at night. They are bereft of ideology. They do not want people of Bangla to be happy,” she said.

The CM added, “It took a lot of hard work for us to restore peace in Darjeeling and Jangalmahal. And the BJP is only focused on looting public money, selling off the country and creating religious divide. Idle mind is a devil’s workshop. Every religion has their own deity. But BJP wants to impose their views on all. We respect all religions. Instead of making sure people have access to education, health, electricity, they are only focused on inciting riots.”

 


নভেম্বর ২৬, ২০১৮

যারা ভেদাভেদের রাজনীতি করে তারা সমাজের শত্রু: ঝাড়গ্রামে মুখ্যমন্ত্রী

যারা ভেদাভেদের রাজনীতি করে তারা সমাজের শত্রু: ঝাড়গ্রামে মুখ্যমন্ত্রী

আজ ঝাড়গ্রামের একটি সভা থেকে বিজেপিকে তুলোধোনা করলেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। তিনি সাধারণ মানুষকে বলেন সজাগ থাকতে বলেন কারণ যারা ধর্মীয় ভেদাভেদের রাজনীতি করেন তারা সমাজের শত্রু। “কোথায় খেতে দেবে, পরতে দেবে, শিক্ষা দেবে, চিকিৎসা দেবে, আলো দেবে, দেশকে বাঁচাবে তা না করে, সারাক্ষণ কীভাবে দাঙ্গা লাগাবে চক্রান্ত করে বেড়াচ্ছে,” বলেন তিনি।

মাওবাদী সন্ত্রাসের প্রসঙ্গ টেনে এনে মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় বলেন, “ঝাড়গ্রাম থেকে কিছু মাওবাদী এনে বলছে চল রক্ত ঝরাই, আবার মানুষ খুন হবে, মানুষ খেতে পাবে না। বিজেপি ছত্তিসগড়ে এতদিন আছে, তাও কি মাওবাদীদের দমন করতে পেরেছে? পারেনি। রোজ মানুষ খুন হচ্ছে। একটা কাজ করতে পারে না আর বড় বড় কথা।”

মুখ্যমন্ত্রী বলেন, “যারা উল্টোপাল্টা বলে, ভাগাভাগি করে, বড় বড় ভাষণ দেয়, ধর্মের নামে দাদাগিরি করে তাদের আমি জিগ্যেস করি কোথায় ছিলেন যখন এখানে রক্ত ঝরত? গাড়ি ছিল না, স্কুল-কলেজ-হাসপাতাল ছিল না, ছেলেমেয়েরা বেরতে পারত না মাওবাদীদের ভয়ে। প্রতি বছর প্রায় ৪০০-৫০০ লোক খুন হত। কত বাড়ির ছেলেমেয়েরা হারিয়ে গেছে।”

তিনি আরও বলেন, “রাত্রিবেলা খাওয়ার সময় বুমেরাং। এটা আমরা করি না। বাংলা সব ধর্মের সংস্কৃতি পালন করি, কিন্তু আমরা দেবতাদের বিক্রি করে খাই না। ঘরের দেবতা আমাদের কাছে মা – আর সেই মা কেই ওরা বিক্রি করে খায় আর দেশে আগুন জ্বালায়। ওরা রাবণের পুজো করে, রামের পুজো করে না – ওটা লোক দেখানো, ওটা ভোট দেখানো, ওটা দাঙ্গা লাগানো, মানুষের মধ্যে আগুন জ্বালান, কুৎসা-অপপ্রচার করানো।”

তিনি গ্রামের মানুষদের সচেতন থাকতে বলেন, “মনে রাখবেন ওই সিপিএম পার্টি ৩৪ বছর ধরে বাংলাকে সর্বশান্ত করেছে। আজ ওরা বিজেপির হাত ধরে সকালে লাল জামা পরে আর বিকেলে গেরুয়া জামা পরে। ওদের নৈতিকতা বলে কিছু নেই। অত্যাচার করে করে শেষ করে দিয়েছে। ওরা চায় না বাংলার মানুষ ভালো থাক।”