Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 13, 2018

E-ink tech for Newtown public displays

E-ink tech for Newtown public displays

The State Government’s West Bengal Housing & Infrastructure Development Corporation (HIDCO) is exploring ways to adopt e-ink (electronic ink) display technology that consumes very low power as part of its Green City initiative.

It has already installed such a display at a bus stand near Gate 2 of Eco Park, as a pilot project.

According to a HIDCO official, this adoption of low-energy technology is part of the organisation’s efforts to seek Platinum status for Newtown from Indian Green Building Council (IGBC). Newtown has already received the Gold rating for being a Green City.

E-ink technology involves minimum power consumption if one doesn’t change the display and then too, only a tiny amount of power is consumed when the display changes. The clarity is also of a very high order. Hence, said the official, this low-power high-contrast display makes for an ideal choice for boards for public announcements, notices, conference schedule and general reading material.

The displays can be uploaded or changed from a laptop connected through WiFi. Another advantage is that one charge would last for a long time.

Source: Millennium Post


নভেম্বর ১৩, ২০১৮

নিউটাউনের পাবলিক ডিসপ্লেতে ব্যবহার করা হবে ই-ইঙ্ক প্রযুক্তি

নিউটাউনের পাবলিক ডিসপ্লেতে ব্যবহার করা হবে ই-ইঙ্ক প্রযুক্তি

নিউটাউনের পাবলিক ডিসপ্লেগুলিতে ই-ইঙ্ক প্রযুক্তি ব্যবহার করার সিদ্ধান্ত নিয়েছে হিডকো। গ্রীন সিটি উদ্যোগের অধীনে বিদ্যুৎ সাশ্রয়ী ই-ইঙ্ক প্রযুক্তি ব্যবহার করা হবে পাবলিক ডিস্প্লেগুলিতে।

পাইলট প্রকল্প হিসেবে ইকো পার্কের ২ নম্বর গেটের কাছে এমনই বোর্ড লাগানো হয়েছে।

হিডকো কর্তৃপক্ষের বক্তব্য অনুযায়ী, আইজিবিসির কাছ থেকে নিউটাউনের জন্য প্ল্যাটিনাম রেটিং পাওয়ার জন্য এই বিদ্যুৎ সাশ্রয়ী উদ্যোগ নেওয়া হয়েছে। নিউটাউন ইতিমধ্যেই গ্রীন সিটি হিসেবে গোল্ড রেটিং পেয়েছে।

ই-ইঙ্ক প্রযুক্তির ব্যবহারে যে কোনও নির্দিষ্ট ডিসপ্লেতে সবথেকে কম বিদ্যুৎ ব্যবহার হয়। ডিসপ্লে বদলাতেও বিদ্যুৎ ব্যবহার হয় যৎসামান্য। এই ডিসপ্লের মানও খুব উন্নত। যে কোনও সরকারি ঘোষণা, সম্মেলনের বিজ্ঞপ্তি, নোটিস ও অন্যান্য বিষয়ে এই ডিসপ্লে খুব উপযোগী।

এই ডিসপ্লে ওয়াইফাই প্রযুক্তির মাধ্যমে সংযুক্ত যে কোনও ল্যাপটপের মাধ্যমে বদল করা যাবে। এবং একবার চার্জ করলে তা অনেকক্ষণ স্থায়ী হবে।