Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 22, 2018

40 mobile vans to keep eye on overspeeding on highways

40 mobile vans to keep eye on overspeeding on highways

Forty mobile surveillance vans have been introduced by the State Government to check overspeeding of vehicles on highways.

Chief Minister Mamata Banerjee, the state Urban Development and Municipal Affairs Minister and senior administrative and police personnel flagged off the 40 vans in a programme outside the State secretariat, Nabanna.

The surveillance vans are fitted with cameras which are capable of capturing registration numbers of vehicles. The vehicles will keep moving on major roads, mainly the highways, and the cameras will capture registration numbers of overspeeding vehicles.

The vans are also fitted with electronic display boards, using which awareness on traffic norms will be spread.

The details of the vehicles, along with their registration numbers, will soon be passed on to the police personnel posted at the nearest checking points. They will help in carrying out on-the-spot prosecutions for flouting traffic norms.

It may be mentioned that the State Government has already taken several steps to check road accidents. The chief minister had launched the statewide Safe Drive Save Life campaign that has helped to bring down the number of road accidents.

Watchtowers have been set up along highways, that have helped in maintaining vigil on the movement of vehicles. Road signs installed have helped in preventing road accidents.

Now, the mobile surveillance vans will also help in checking overspeeding of vehicles, which often leads to accidents, as well as building awareness using the display boards fitted on to them.


নভেম্বর ২২, ২০১৮

দ্রুতগতির গাড়ির ওপর নজর রাখবে ৪০টি মোবাইল ভ্যান

দ্রুতগতির গাড়ির ওপর নজর রাখবে ৪০টি মোবাইল ভ্যান

শহরের রাস্তায় দ্রুতগতির গাড়ির ওপর নজরদারির জন্য ৪০টি মোবাইল ভ্যান নামানো হল।এই ভ্যানগুলির ওপর লাগানো থাকবে ইলেক্ট্রনিক ডিসপ্লে বোর্ড যেখানে ট্রাফিক সংক্রান্ত সচেতনতামূলক প্রচারও চালানো হবে।

নবান্ন থেকে মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়, পুর ও নগরোন্নয়ন মন্ত্রী, প্রশাসন ও পুলিশের উচ্চাধিকারিকরা ৪০টি নতুন মোবাইল নজরদারি ভ্যানের উদ্বোধন করেন। এই ভ্যানগুলিতে ক্যামেরা থাকবে যেটা থেকে গাড়ির নম্বর নেওয়া যাবে।

এই ভ্যানগুলি হাইওয়ে ও গুরুত্বপূর্ণ রাস্তায় ঘোরাঘুরি করবে ও দ্রুতগতির গাড়ির নম্বর ক্যামেরাবন্দী করবে। তারপর শীঘ্র ওই দ্রুতগতির গাড়ির তথ্য সামনের চেকপোস্টের পুলিশ আধিকারিককে দেওয়া হবে। এর ফলে ট্রাফিক নিয়ম না মানার জন্য শাস্তিমূলক ব্যবস্থা সঙ্গে সঙ্গে নেওয়া যাবে।

প্রসঙ্গত, পথ দুর্ঘটনা কমাতে রাজ্য সরকার বহু প্রকল্প চালু করেছে। মুখ্যমন্ত্রীর উদ্যোগে রাজ্য জুড়ে ‘সেফ ড্রাইভ সেভ লাইফ’ অভিযানের ফলে রাজ্যে দুর্ঘটনা কমেছে ব্যাপক হারে। এছাড়া হাইওয়েতে ওয়াচটাওয়ার তৈরী করা হয়েছে, যার মাধ্যমে যানবাহনের চলাচল নিয়ন্ত্রণ করা যায়। তাছাড়া, ট্রাফিকের বিভিন্ন চিহ্ন রাস্তার ধারে সাইনবোর্ডে লাগানো হয়েছে।