Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 22, 2019

Tender process completed for north Bengal projects worth Rs 700 crore

Tender process completed for north Bengal projects worth Rs 700 crore

0The North Bengal Development Department (NBDD) has completed the tender process for projects worth Rs 700 crore. For projects amounting to another Rs 300 crore, the tender process is also scheduled to be completed by March. These tenders will facilitate around 300 development projects.

The allocation of funds to the department is being increased by the State Government every year. This is a clear indication of the importance that the Trinamool Congress Government places on the growth and development of north Bengal in all respects.

Chief Minister Mamata Banerjee has always reiterated on the government’s commitment towards the development of this region. Meetings regarding projects are regularly held where district magistrates of the eight districts of north Bengal are present.

In 2011, the North Bengal Development Department came into existence with an allotment of Rs 180 crore. The present allocation of fund is Rs 660 crore. The funds are used to construct roads, bridges, school, colleges, community halls and haats (market places.).

Further, the government has decided that each block of north Bengal will be allotted Rs 2 crore for development projects from the NBDD, the minister informed. With this amount the blocks can take up development projects within an upper-cost limit of Rs 30,000 for each.

Source: Millennium Post


জানুয়ারী ২২, ২০১৯

৭০০ কোটি টাকার প্রকল্পের টেন্ডার প্রক্রিয়া সম্পন্ন করল উত্তরবঙ্গ উন্নয়ন দপ্তর

৭০০ কোটি টাকার প্রকল্পের টেন্ডার প্রক্রিয়া সম্পন্ন করল উত্তরবঙ্গ উন্নয়ন দপ্তর

বিভিন্ন প্রকল্প মিলিয়ে মোট ৭০০ কোটি টাকার টেন্ডার প্রক্রিয়া সম্পন্ন করেছে উত্তরবঙ্গ উন্নয়ন দপ্তর। এছাড়া আরও ৩০০কোটি টাকার কাজ আগামী মাসের মধ্যে সম্পন্ন হবে।

রাজ্য সরকার প্রতি বছর উত্তরবঙ্গের উন্নয়নের স্বার্থে দপ্তরের বরাদ্দ বাড়াচ্ছে। এর মাধ্যমেই বোঝা যায় রাজ্য সরকার উত্তরবঙ্গের উন্নয়নে জোর দিচ্ছে।

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় সবসময় উত্তরবঙ্গের উন্নয়নের বিষয়ে বদ্ধপরিকর। এই ৭০০ কোটির টেন্ডারের মাধ্যমে আনুমানিক ৩০০টি প্রকল্প সম্পন্ন হবে। এর আগে উত্তরবঙ্গের আটটি জেলার জেলাশাসকদের সঙ্গে বৈঠক করে তিনি তাঁদের নির্দেশ দিয়েছেন এই প্রকল্পগুলি সময়মত এবং উপযুক্ত মানের হওয়ার জন্য। এই সকল কাজ সুষ্ঠুভাবে সম্পন্ন করার জন্য অবসরপ্রাপ্ত ইঞ্জিনিয়ারদের সহায়তাও নেওয়া হচ্ছে।

২০১১ সালে তৈরী করা হয় উত্তরবঙ্গ উন্নয়ন দপ্তর। তাদের হাতে তুলে দেওয়া হয় ১৮০ কোটি টাকা। বর্তমানে এই বরাদ্দ বেড়ে হয়েছে ৬৬০ কোটি টাকা। এই তহবিল রাস্তা, সেতু, স্কুল, কলেজ, কমিউনিটি হল, হাট বাজার তৈরীতে ব্যয় করা হয়।