Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 17, 2019

Mega rally at Brigade on Jan 19 will be ‘United India Rally’: Mamata Banerjee

Mega rally at Brigade on Jan 19 will be ‘United India Rally’: Mamata Banerjee

Trinamool Chairperson and Bangla Chief Minister Mamata Banerjee today reviewed the safety and security arrangements at Brigade Parade Grounds, ahead of the mega rally on January 19, 2019.

The Brigade rally will be attended by many chief ministers, former chief ministers, ex-Prime Ministers and important party leaders. There will be leaders from Delhi, Bihar, Jharkhand, Tamil Nadu, Andhra Pradesh, Karnataka, Assam, Arunachal, Mizoram, and many other States.

The Trinamool Chairperson said that the mega rally on Saturday will be ‘United India Rally’. “The stage will be set for the fight against BJP in the upcoming Lok Sabha elections. Every leader will share their party’s message on the occasion,” she said, adding that this year’s rally will be bigger than the one heald forty years ago at the same venue.

She said, “It is important to listen to the other leaders who are coming on Jan 19. We will listen to all points of view. We will not foist our ideology on anybody. This is a democratic system. So let everybody give their opinion. This is a courtesy.”

Regarding the upcoming general elections, she said that regional parties will play a significant role. She said, BJP will not get more than 125 seats. On the issue of alliance, she said that it will be an alliance of political parties with the people.

It may be mentioned that in 1993, Mamata Banerjee had organised a mega rally at Brigade, where she had sounded the death knell for the Left Front Government.


জানুয়ারী ১৭, ২০১৯

১৯ তারিখে ব্রিগেডে ‘ইউনাইটেড ইন্ডিয়া র‍্যালি’, বললেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

১৯ তারিখে ব্রিগেডে ‘ইউনাইটেড ইন্ডিয়া র‍্যালি’, বললেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

আগামী ১৯ তারিখ ব্রিগেড সমাবেশকে কেন্দ্র করে সাজো সাজো রব কলকাতার ব্রিগেড প্যারেড গ্রাউন্ডে। শেষ মুহূর্তের প্রস্তুতি ও নিরাপত্তা সরেজমিনে দেখতে সভাস্থলে যান তৃণমূল নেত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়।

সেখানে সাংবাদিকদের মুখোমুখি হন তিনি। তিনি বলেন, যেহেতু সেদিন এখানে প্রাক্তন প্রধানমন্ত্রী, অনেক মুখ্যমন্ত্রী, প্রাক্তন মুখ্যমন্ত্রী, বিরোধী নেতারা এবং গুরুত্বপূর্ণ দলনেতারা আসবেন, তাই আমি এবং আমার রাজ্যের প্রশাসনিক অধিকর্তারা এই সমাবেশের স্থান পরিদর্শন করতে এসেছিলাম। অতিথিদের নিরাপত্তা নিশ্চিত করা খুব দরকার। এর পাশাপাশি এই সমাবেশটি যাতে শান্তিপূর্ণভাবে করা যায়, তাই আমরা একদম চূড়ান্ত প্রস্তুতি নিচ্ছি।

তিনি এই সমাবেশের নাম দেন, ইউনাইটেড ইন্ডিয়া র‍্যালি। তিনি বলেন, এই সমাবেশ হবে ২০১৯ সালে বিজেপির বিরুদ্ধে লড়াই করার মঞ্চ। প্রত্যেক রাজনৈতিক দল তাঁদের বার্তা দেবেন।

মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় বলেন, “আমি জানি না কংগ্রেস কত আসন পাবে, তবে আমার মনে হয় না বিজেপি ১২৫ টার বেশি পাবে। তারপর বাকি রাজনৈতিক দলের লোকেরা নির্ধারণ করবেন। বিভিন্ন রাজ্যের রাজনৈতিক দলগুলিও এবারের নির্বাচনে বড় ভূমিকা নেবে।”

‘মহাগঠবন্ধন’ প্রসঙ্গে তিনি বলেন, “প্রত্যেকটি রাজনৈতিক দলের নিজের নিজের দৃষ্টিকোণ আছে, দর্শণ আছে, প্রত্যেক রাজ্যে তাদের কিছু না কিছু রাজনৈতিক বাধ্যবাধকতা আছে। এই গঠবন্ধন হবে মানুষের, আর আমরা, রাজনৈতিক দলগুলি মানুষের পাশে থাকব।”

উল্লেখ্য, ১৯৯৩ সালে মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় যখন যুব কংগ্রেসের প্রেসিডেন্ট ছিলেন, তখন ব্রিগেডে বামফ্রন্টের বিরুদ্ধে মৃত্যুঘন্টার অনুষ্ঠান করেছিলেন এবং সেটা একটা ঐতিহাসিক মিটিং হয়েছিল।