Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 29, 2019

KMC to organise rallies against malaria & dengue on February 2

KMC to organise rallies against malaria & dengue on February 2

To create awareness on malaria and dengue, the Kolkata Municipal Corporation (KMC) will take out massive rallies throughout the city on February 2.

Rallies will be taken out in all the 144 wards. There will be placards and posters to create awareness against malaria and dengue.

The one to be taken out from the KMC headquarters on SN Banerjee Road will be led by the mayor. It will march through Jawaharlal Nehru Road, Lenin Sarani, Wellington Square AND SN Banerjee Road, and end at the KMC headquarters.

The rallies in the wards will be led by the local councillors, along with important residents of the area. Representatives of various NGOs and Durga Puja committees along with celebrities will be taking part in the rallies.

It may be mentioned in this regard that various Durga Puja committees had taken a leading part in spreading awareness on dengue during Durga Puja, and the KMC had awarded the most-effective campaigns.

The KMC has 15 dengue detection centres and blood collection centres in every ward. Every centre is manned by doctors and testing of blood samples is free.

Source: Millennium Post

File image


জানুয়ারী ২৯, ২০১৯

ম্যালেরিয়া ও ডেঙ্গু মোকাবিলায় সচেতনতা মিছিল কলকাতা পুরসভার

ম্যালেরিয়া ও ডেঙ্গু মোকাবিলায় সচেতনতা মিছিল কলকাতা পুরসভার

ম্যালেরিয়া ও ডেঙ্গু মোকাবিলায় সচেতনতা বাড়াতে আগামী ২রা ফেব্রুয়ারি এক মিছিলের আয়োজন করবে কলকাতা পুরসভা। এই বিষয়ে এক উচ্চ পর্যায়ের বৈঠক করেন ডেপুটি মেয়র।

তিনি বলেন, পুরসভার ১৪৪টি ওয়ার্ডেই এই মিছিল হবে। পুরসভার প্রধান কার্যালয় থেকে যে মিছিল বেরোবে তার নেতৃত্ব দেবেন পুরসভার মেয়র।

বিভিন্ন স্বেচ্ছাসেবী সংস্থা, পুজো কমিটি এবং সেলিব্রিটিদের এই মিছিলে অংশ নিতে অনুরোধ করা হয়েছে। ম্যালেরিয়া ও ডেঙ্গু মোকাবিলায় বিভিন্ন প্ল্যাকার্ড ও পোস্টার থাকবে এই মিছিলে।

এই মিছিল জহরলাল নেহেরু রোড, লেনিন সরণী, ওয়েলিংটন স্কোয়ার, সুরেন্দ্রনাথ ব্যানার্জি রোড হয়ে পুরসভার সদর দপ্তরে এসে শেষ হবে। ওয়ার্ডের মিছিলগুলির নেতৃত্ব দেবেন সেই ওয়ার্ডের পৌর প্রতিনিধিরা এবং থাকবেন সেই অঞ্চলের বিশিষ্ট নাগরিকরাও।

উল্লেখ্য, গ্লোবাল ওয়ার্মিং এর কারণে মশারা তাদের প্রজনন কাল বদলেছে। তাই পুরসভা সারা বছর ধরেই অ্যান্টি-লার্ভা ড্রাইভ চালাচ্ছে।

শহরজুড়ে পুরসভার ১৫টি ডেঙ্গু নির্ণয় কেন্দ্র আছে। পাশাপাশি, প্রত্যেকটি ওয়ার্ডে রক্ত পরীক্ষা কেন্দ্রও আছে। এই সব কেন্দ্রে ডাক্তাররা রক্ত পরীক্ষা করেন সম্পূর্ণ বিনামূল্যে।

ফাইল চিত্র