Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 19, 2019

Supporters descend on Kolkata for Brigade rally

Supporters descend on Kolkata for Brigade rally

The day is finally here. The historic ‘United India Rally’ will take place at the Brigade Parade Grounds today, where several national leaders including a former prime minister and several union ministers, sitting chief ministers and former chief ministers will be present.

Trinamool Chairperson Mamata Banerjee had announced from the stage of Ekushe July Shahid Dibas in 2018 that a mega Opposition rally will be held at Brigade Parade Grounds. This is the culmination of her vision.

Here are the routes via which supporters will reach the venue today:

North and Central Kolkata – From Shyambazar, via Central Avenue and Bidhan Sarani. Another group of supporters will come from Sealdah, via Moulali, SN Banerjee Road. Supporters from Howrah will come via RR Avenue, Brabourne Road, Tea Board.

South Kolkata – From Hazra, via ATM Road and JL Nehru Road. Another group will come from Kidderpore via Hastings. Supporters from Park Circus will go via SN Banerjee Road and CIT Road.

Supporters from districts have been housed at Central Park in Karunamoyee, Gitanjali Stadium, Uttirno and Khudiram Anushilan Kendra.

 


জানুয়ারী ১৯, ২০১৯

সব পথ মিশেছে ব্রিগেডে, দলে দলে আসছেন সমর্থকরা

সব পথ মিশেছে ব্রিগেডে, দলে দলে আসছেন সমর্থকরা

ব্রিগেড সমাবেশ ঘিরে উত্তেজনার পারদ ইতিমধ্যেই তুঙ্গে । ২০১৯ এর নির্বাচনের আগে বিজেপি বিরোধী দলগুলি উপস্থিত থাকবে একমঞ্চে। জোরদার করা হয়েছে নিরাপত্তা ব্যবস্থাও।

সারা কলকাতা জুড়েই মিছিলের আয়োজন করা হয়েছে । শ্যামবাজার থেকে বিধান সরণি ও সেন্ট্রাল অ্যাভিনিউ হয়ে মিছিল পৌঁছাবে ব্রিগেডে। শিয়ালদহ থেকে একপ্রস্থ মিছিল মৌলালি, এসএন ব্যানার্জি রোড হয়ে মিছিল যাবে ব্রিগেডে। এছাড়া আর আর অ্যাভিনিউ, হাওড়া , ব্রেবোর্ন রোড, টি বোর্ড হয়ে মিছিল যাবে ব্রিগেডে।

তার সঙ্গে হাজরা থেকে এটিএম রোড ও জওহরলাল নেহরু রোড হয়ে মিছিল পৌঁছাবে ব্রিগেডে। খিদিরপুর হেস্টিংস আরও একটি মিছিল যাবে ব্রিগেডে। পার্ক সার্কাস ময়দান থেকে সিআইটি রোড, এসএন ব্যানার্জী রোড, মিলনমেলা থেকে পার্ক সার্কাস সেভেন পয়েন্ট ও পার্ক স্ট্রিট হয়ে আরও একটি মিছিল যাবে ব্রিগেডে ।