Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 15, 2019

3 major projects to augment water supply in Kolkata

3 major projects to augment water supply in Kolkata

The Kolkata Municipal Corporation (KMC) is coming up with three major projects to augment filtered water supply to all parts of the city.

The first project, building of a 20 million gallon water treatment plant in Palta, is almost over. The plant will become operational in April this year. it will supply purified water to Beliaghata, Manicktala, Kankurgachi, Narkeldanga, Tangra and a few other areas.

The second project is expected to be operational from December. It consists of a water treatment plant in Garden Reach. The project will benefit Garden Reach, Behala, Kalighat, Chetla, Tollygunge, Jadavpur and a few others.

The third project is about augmenting the capacity of the Jai Hind Water Treatment Plant in Dhapa. The work will start in June and will be completed sometime next year. it will benefit the southern fringes of the city – Mukundapur, Anandapur, Kalikapur, Patuli, Kasba and a few other areas.

Source: The Times of India


জানুয়ারী ১৫, ২০১৯

কলকাতায় পানীয় জল সরবরাহের জন্য তিনটি গুরুত্বপূর্ণ প্রকল্প

কলকাতায় পানীয় জল সরবরাহের জন্য তিনটি গুরুত্বপূর্ণ প্রকল্প

কলকাতার বিভিন্ন প্রান্তে বিশুদ্ধ পানীয় জল সরবরাহ করতে তিনটি গুরুত্বপূর্ণ জল সরবরাহ প্রকল্পের উদ্যোগ নিয়েছে কলকাতা পুরসভা।

প্রথম প্রকল্পটি হচ্ছে পলতায়। এই প্রকল্পের কাজ প্রায় শেষ পর্যায়ে। এই প্রকল্পের জলধারণ ক্ষমতা ২ কোটি গ্যালন। এপ্রিল মাস থেকে জল সরবরাহ শুরু হবে। উপকৃত হবেন বেলেঘাটা, মানিকতলা, কাঁকুড়গাছি, নারকেলডাঙা, ট্যাংরা ও পার্শ্ববর্তী অঞ্চলের মানুষ।

দ্বিতীয় প্রকল্পটির কাজ শুরু হবে ডিসেম্বর মাস থেকে। এই প্রকল্পটি হচ্ছে গার্ডেনরিচে। এই প্রকল্প থেকে জল সরবরাহ করা হবে গার্ডেনরিচ, বেহালা, কালীঘাট, চেতলা, টালিগঞ্জ, যাদবপুর এবং আরও কয়েকটি জায়গায়।

তৃতীয় প্রকল্পটি হল ধাপার জয় হিন্দ জল পরিশোধন প্রকল্পের ক্ষমতায়ন বৃদ্ধি করা। এই প্রকল্পের কাজ শুরু হবে জুন মাসে এবং আগামী বছরে শেষ হবে। এই প্রকল্প সম্পন্ন হলে মুকুন্দপুর, আনন্দপুর, কালিকাপুর, পাটুলি, কসবা এবং অন্যান্য কিছু অঞ্চলের মানুষ উপকৃত হবে।