Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 25, 2019

Headless agency has now become spineless BJP: Mamata Banerjee on CBI

Headless agency has now become spineless BJP: Mamata Banerjee on CBI

Describing the CBI as one of the “allies” of the BJP-led Central Government, Bangla Chief Minister Mamata Banerjee Friday alleged that the Centre was using the agency to harass the opposition parties across the country.

She called the CBI, which was yet to get a new director, “headless” and said it has now become a “spineless BJP”.

“So political vendetta continues. BJP & its ‘allies’ comprising multiple govt agencies harassing all allies of Oppn from Kol to Delhi & beyond,” Ms Banerjee tweeted.

She also doubted whether the BJP was “scared” and using the agencies in a “desperate” move.

“From Akhilesh Yadav to Behen Mayawati Ji, nobody is spared. From north to south. From east to west. Political vendetta by BJP. Are they scared? Are they desperate? One headless agency has now become spineless BJP,” she added.

 


জানুয়ারী ২৫, ২০১৯

একটি মাথাহীন সংস্থা এখন মেরুদণ্ডহীন বিজেপি-র: সিবিআই-কে তোপ মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের

একটি মাথাহীন সংস্থা এখন মেরুদণ্ডহীন বিজেপি-র: সিবিআই-কে তোপ মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের

এর আগেও তিনি বারবারই কেন্দ্রীয গোয়েন্দা সংস্থা সিবিআই-এর ভূমিকা নিয়ে প্রশ্ন তুলেছেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়৷ সিবিআই-কে কেন্দ্রনিজেদের জন্য ব্যবহার করার অভিযোগ শোনা গিয়েছে মুখ্যমন্ত্রীর গলায়৷ ফের কেন্দ্রীয় গোয়েন্দা সংস্থাকে ট্যুইটারে তোপ দাগলেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়৷

ট্যুইটারে তিনি লিখেছেন, ‘মেরুদণ্ড একটি সংস্থা৷ বিজেপি-র হয়ে কাজ করছে৷’

তার অভিযোগ, “রাজনৈতিক প্রতিহিংসা চলছেই। কলকাতা থেকে দিল্লী ও অন্যান্য অঞ্চলে বিজেপি এবং তাদের ‘সঙ্গী’ বিভিন্ন সরকারি সংস্থা বিরোধীদলগুলিকে হয়রান করছে। সিবিআই ড্রাইভারের অসতর্কভাবে গাড়ি চালানোর জন্য ২৪ ঘন্টার একজন সাংবাদিক আহত হয়েছেন, এখন তিনিহাসপাতালে। ওনার দ্রুত আরোগ্য কামনা করি।”

মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় আরও লেখেন: “অখিলেশ যাদব থেকে মায়াবতী জি কাউকেই রেহাই দেওয়া হয়নি। উত্তর থেকে দক্ষিণ, পূর্ব থেকে পশ্চিম সবজায়গায় রাজনৈতিক প্রতিহিংসায় মত্ত বিজেপি। ওরা কি ভয় পেয়েছে? নাকি ওরা মরিয়া?”