Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 2, 2019

Bangla Govt to introduce specialised rescue boats for coastal fishermen

Bangla Govt to introduce specialised rescue boats for coastal fishermen

The State Fisheries Department is planning to introduce specialised rescue boats for fishermen fishing at sea, especially those venturing far out (beyond 12 nautical miles)

These rescue boats for coastal fishermen would have two important life-support systems – anti-drowning technology and live tracking system.

The anti-drowning technology would prevent the boats from going under while the live tracking system will enable authorities to provide quicker and more organised help in case of emergencies like storms, accidents or other incidents.

Storage space would also be created at various ports for these new boats. In order to establish the new set-up, certain new rules would be introduced.

The boats will be introduced by the Fisheries Department. The licenses, though, would be issued by the Forest Department.

Feedback regarding demand and requirement would be taken from various fishermen’s organisations and from the department before introducing these state-of-the-art boats.

Source: The Statesman


জানুয়ারী ২, ২০১৯

উপকূলের মৎস্যজীবীদের জন্য স্পেসালাইজড রেস্কিউ বোট আনছে রাজ্য সরকার

উপকূলের মৎস্যজীবীদের জন্য স্পেসালাইজড রেস্কিউ বোট আনছে রাজ্য সরকার

সমুদ্রের মৎস্যজীবীদের জন্য, বিশেষত যেসব মৎস্যজীবীরা ১২ নটিকাল মাইলের বেশী গভীরে সমুদ্রে মাছ ধরতে যান, তাদের জন্য রাজ্য মৎস্য দপ্তর স্পেসালাইজড রেস্কিউ বোট আনতে চলেছে।

এই স্পেসালাইজড রেস্কিউ বোটে সুরক্ষার জন্য দুটি বিশেষ প্রযুক্তি থাকছে – অ্যান্টি ড্রাউনিং টেকনোলজি এবং লাইভ ট্র্যাকিং সিস্টেম।

অ্যান্টি ড্রাউনিং টেকনোলজি এই নৌকোটিকে জলে ডোবা থেকে রক্ষা করবে এবং লাইভ ট্র্যাকিং সিস্টেম কর্তৃপক্ষকে নৌকোগুলিকে ঝড়, দুর্ঘটনা থেকে বাঁচাতে সাহায্য করবে।

এই নতুন নৌকোগুলি রাখার জন্য বিভিন্ন বন্দরে বিশেষ জায়গা থাকবে। এই নৌকোগুলি মৎস্য দপ্তর বিলি করবে। যদিও এই নৌকোর লাইসেন্স দেবে বন দপ্তর।