Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 1, 2019

Trinamool Foundation Day being observed all over Bangla

Trinamool Foundation Day being observed all over Bangla

Trinamool Congress is observing the party’s Foundation Day today across every block, subdivision and panchayat level. The party flag was hoisted at Trinamool Bhavan by Subrata Bakshi, All India General Secretary of the party.

From blood donation camps to blanket distribution and cultural events, different programmes are being held across the State to observe the Foundation Day.

Trinamool Chairperson Mamata Banerjee tweeted on the occasion of Foundation Day:

“Today All India Trinamool Congress turns 21. The journey which began on January 1, 1998 has been full of struggles, but we have been steadfast in our resolve to fight for the people. We are thankful to Maa-Mati-Manush for their constant support. And the workers who work hard 365 days a year for the people. A big salute to you”.


জানুয়ারী ১, ২০১৯

রাজ্যজুড়ে পালিত হচ্ছে তৃণমূলের প্রতিষ্ঠা দিবস

রাজ্যজুড়ে পালিত হচ্ছে তৃণমূলের প্রতিষ্ঠা দিবস

আজ সর্বভারতীয় তৃণমূল কংগ্রেসের প্রতিষ্ঠা দিবস। ১৯৮৮ সালে যাত্রা শুরু হয় দলের। দেখতে দেখতে অতিক্রান্ত হয়েছে ২১টা বছর। এর মধ্যে সারা দেশ সাক্ষী হয়েছে নানা মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের নেতৃত্বে নানা গণ আন্দোলনের।

আজ রাজ্যের বিভিন্ন ব্লক, মহকুমার ও পঞ্চায়েতে তৃণমূলের আঞ্চলিক কমিটিগুলির উদ্যোগে পালিত হচ্ছে প্রতিষ্ঠা দিবস। কলকাতায় তৃণমূল ভবনে পতাকা উত্তোলন করেন সার্ভারতীয় সাধারণ সম্পাদক সুব্রত বক্সী।

এছাড়া, বিভিন্ন জায়গায় রক্তদান শিবির, বস্ত্র বিতরণ এবং সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানের মাধ্যমে পালিত হচ্ছে প্রতিষ্ঠা দিবস।

তৃণমূল কংগ্রেসের প্রতিষ্ঠা দিবস উপলক্ষে টুইট করেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়:

“একুশে পা তৃণমূলের। সাবালকত্বের দোরগোড়ায় দাঁড়িয়ে দলের পক্ষ থেকে মা-মা-মাটি-মানুষকে জানাই সশ্রদ্ধ প্রণাম ও সালাম। মানুষের স্বার্থে আমাদের লড়াই চলছে, চলবে। যে কর্মী-সমর্থকরা নিঃস্বার্থভাবে দলের বছরভর কাজ করে যান, তাদের আমি জানাই অভিনন্দন। আপনাদের অবদান ছাড়া আজ তৃণমূল এই জায়গায় এসে পৌঁছত না।”