Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 6, 2019

Renovated HQ of Kolkata Police’s Detective Dept inaugurated

Renovated HQ of Kolkata Police’s Detective Dept inaugurated

On the first day of 2019, Chief Minister Mamata Banerjee inaugurated the renovated headquarters of the Detective Department of Kolkata Police, located at Lalbazar.

A lot of state-of-the-art equipment has been brought for the Detective Department. These would enable the department to solve many more cases, and solve them quickly. A reception room has also been set up on the ground floor.

The main Cyber Police Station of the State Government, also located at Lalbazar, was also renovated, and it too was inaugurated by the Chief Minister on January 1. With the spate of cyber-crimes, this was a much-needed improvement.

Source: Aajkaal


জানুয়ারী ৬, ২০১৯

নবরূপে কলকাতা পুলিসের গোয়েন্দা বিভাগের ভবন

নবরূপে কলকাতা পুলিসের গোয়েন্দা বিভাগের ভবন

নতুন করে সাজানো কলকাতা পুলিসের গোয়েন্দা বিভাগের উদ্বোধন করলেন মুখ্যমন্ত্রী নবান্ন থেকে রিমোট কন্ট্রোলের মাধ্যমে সেটির উদ্বোধন করেন মুখ্যমন্ত্রী।

সংস্কারের পর বদলে গেছে লালবাজারের গোয়েন্দা বিভাগ। সময়ের সঙ্গে তাল মিলিযে গোয়েন্দা বিভাগকে আরও আধুনিক করে তোলার লক্ষ্যে সেখানকার প্রত্যেকটি ঘরে রয়েছে আধুনিক ডেস্ক! দ্রুত তথ্য আদান-প্রদানের জন্য বাতানুকূল ঘরে রযেছে পর্যাপ্ত কম্পিউটার। একতলায় তৈরী হয়েছে অভ্যর্থনাকক্ষ!

সাইবার অপরাধ বাড়ছে, তাই সাইবার থানাতেও লেগেছে পরিবর্তনের ছোঁয়া। কলকাতা পুলিস সিদ্ধান্ত নিয়েছিল, বিভাগটি আরও আধুনিক করে গড়ে তেলা হবে। শুরু হয় সংস্কারের কাজ৷ এই কাজ চলছিল বেশ কিছুদিন ধরে৷

সৌজন্যেঃ আজকাল