Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 21, 2019

Bangla Govt holds State-level sports meet for social welfare homes

Bangla Govt holds State-level sports meet for social welfare homes

On January 15 and 16, the Bangla Government organised the 5th State-level sports meet for inmates of the government’s social welfare homes.

There are 50 social welfare homes across the State under the government, which are categorised under three categories – state welfare homes, aided homes and sponsored homes.

Destitute children within the age group of 6 to 18 years are taken care of in these homes. The State Government bears the entire responsibility of food, lodging and education of the children, who mostly hail from marginally-placed families.

The children are also encouraged to take part in athletic events for achieving a healthy student life, and hence this annual sports competition is held.

Around 900 children from the 50 institutions had enlisted for 32 events at the sports meet, which included 100m and 200m sprints, high jump, long jump, etc., arranged separately for boys and girls. Winners were felicitated with awards.

Later, a talent hunt would be organised among the champions, and the selected ones will get direct access to the Sports Authority of India (SAI).

The fifth edition of the event, this year, apart from hosting of a sports competition, also saw a cultural competition. The cultural meet was held on the first day of the event. Dance, drama and drawing competitions were also held.

Source: Millennium Post


জানুয়ারী ২১, ২০১৯

রাজ্যস্তরে অনুষ্ঠিত হল ক্রীড়া ও সাংস্কৃতিক প্রতিযোগিতা

রাজ্যস্তরে অনুষ্ঠিত হল ক্রীড়া ও সাংস্কৃতিক প্রতিযোগিতা

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের অনুপ্রেরণায় পশ্চিমবঙ্গ জনশিক্ষা প্রসার ও গ্রন্থাগার পরিষেবা বিভাগের উদ্যোগে দু’দিন ব্যাপী কল্যাণ আবাস সমূহের আবাসিকদের পঞ্চম রাজ্যস্তরের ক্রীড়া ও সাংস্কৃতিক প্রতিযোগিতা ২০১৯ অনুষ্ঠিত হল। বিবেকানন্দ যুবভারতী ক্রীড়াঙ্গন সংলগ্ন সাই কমপ্লেক্সে দু’দিন ব্যাপী এই প্রতিযোগিতা অনুষ্ঠিত হয়।

এই অনুষ্ঠানের উদ্বোধন করেন বিপর্যয় ব্যবস্থাপনা ও অসামরিক প্রতিরক্ষা দপ্তরের স্বাধীন ভারপ্রাপ্ত মন্ত্রী। অনেক বিশিষ্ট ব্যাক্তি ও ক্রীড়া জগতের ব্যাক্তি এই অনুষ্ঠানে উপস্থিত ছিলেন। রাজ্য কল্যাণ আবাসন, এডেড আবাসন এবং স্পন্সর্ড আবাসনের অধীনে রাজ্যের ৫০টি সামাজিক কল্যাণ আবাসন আছে।

২০১৪ সাল থেকে এই উৎসব শুরু হয়। শিশু কল্যাণ আবাসনের শিশুদের মধ্যে ক্রীড়া প্রতিযোগিতা আয়োজন করা ছাড়াও সাংস্কৃতিক প্রতিযোগিতাও আয়োজন করা হয়। ৫০টি আবাসন থেকে আনুমানিক ৯০০জন এই প্রতিযোগিতায় অংশ নেয়। সাংস্কৃতিক প্রতিযোগিতার মধ্যে ছিল, আঁকা, নৃত্য এবং নাটক।

ক্রীড়া প্রতিযোগিতায় ৩২টি ইভেন্ট অনুষ্ঠিত হয়। তার মধ্যে ছিল ১০০ মিটার ড্যাশ, ২০০ মিটার ড্যাশ, হাই জাম্প, লং জাম্প ইত্যাদি। এবং এই ইভেন্টগুলি ছেলে ও মেয়েদের জন্য পৃথকভাবে আয়োজন করা হয়। প্রতি ইভেন্টে বিজয়ীরা পুরস্কৃত হবেন। একটি ট্যালেন্ট হান্টও আয়োজন করা হবে যেখানে বাছাই করারা সোজাসুজি সাইতে খেলার সুযোগ পাবেন।