Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 3, 2019

Sundarini Naturals to open outlets for organic sweet

Sundarini Naturals to open outlets for organic sweet

Sundarini Naturals, a food brand of the State Government’s Sundarban Cooperative Milk and Livestock Producers’ Union Ltd (SCMLPL), is going for further product diversification. It will soon come up with organic sweets, to be sold at two exclusive outlets it is setting up in Kolkata – at Kankurgachi and Maniktala.

The cooperative organisation was set up with the blessing of Chief Minister Mamata Banerjee in 2015 to give women of the Sundarbans an opportunity for an honest livelihood. In fact, the name ‘Sundarini Naturals’ itself was given by the Chief Minister.

Starting from milk and dairy products, the brand diversified into sweets, aromatic rice and pulses. And now it is the turn of organic sweets.

The two stores are planned to be inaugurated between January 26 and 28. They are being set up in public-private partnership (PPP) mode. App-based delivery to households from these two stores will also be introduced soon after.

According to a senior official of SCMLPL, depending on the demand for such sweets, more such ventures under PPP mode will be started.

The special attraction at the first two outlets will be the ‘fruit delite’ and ‘orange Bangla’ varieties of sweets, that will be priced at around Rs 25 to 30 per piece. The other attractions will be rosogolla, gulab jamun, rajbhog, roshomalai and sandesh varieties like golappatti, barfi and kalakand, priced Rs 12 upwards.

Source: Millennium Post

 


জানুয়ারী ৩, ২০১৯

অর্গানিক মিষ্টির দোকান খুলতে চলেছে সুন্দরিণী ন্যাচারালস

অর্গানিক মিষ্টির দোকান খুলতে চলেছে সুন্দরিণী ন্যাচারালস

রাজ্য সরকারের সুন্দরবন কোওপারেটিভ মিল্ক অ্যান্ড লাইভস্টক প্রোডিউসার্স ইউনিয়ন লিমিটেডের তৈরী খাবারের ব্র্যান্ড ‘সুন্দরিণী ন্যাচারালস’ এবার আনতে চলেছে এক নতুন চমক। আরও বেশী করে বিপণনে নামতে চলেছে। অর্গানিক মিষ্টির দোকান খুলতে চলেছে তারা। খাস কলকাতায় কাঁকুড়গাছি ও মানিকতলায় দোকান খুলবে তারা।

মুখ্যমন্ত্রীর উদ্যোগে ২০১৫ সালে সুন্দরবনের মহিলাদের আর্থিকভাবে স্বনির্ভর করতে এই সমবায় তৈরী করা হয়। ‘সুন্দরিণী ন্যাচারালস’ নামটিও মুখ্যমন্ত্রীর দেওয়া। দুগ্ধজাত সামগ্রী তৈরী থেকে শুরু করে মিষ্টি, সুগন্ধী চাল, ডাল সবকিছুই তৈরী করছে এই সংস্থা। এবার তারা তৈরী করবে অর্গানিক মিষ্টি।

২৬ থেকে ২৮শে জানুয়ারীর মধ্যে এই দুটি দোকান উদ্বোধন করা হবে। এগুলি পিপিপি মডেলে তৈরী করা হবে। উদ্বোধনের কিছুদিন পর অ্যাপ্লিকেশন ভিত্তিক হোম ডেলিভারি পরিষেবাও শুরু করা হবে। এই অর্গানিক মিষ্টির চাহিদার ওপর ভিত্তি করে পরবর্তীতে আরও অনেক পিপিপি মডেল ভিত্তিক কাজ শুরু করা হবে।

এই দোকানগুলির মুখ্য আকর্ষণ হবে ‘ফ্রুট ডিলাইট’ এবং ‘অরেঞ্জ বাংলা’ মিষ্টি। এই মিষ্টির দাম হবে ২৫ টাকা থেকে ৩০ টাকার মধ্যে। অন্যান্য আকর্ষণ হল, রসগোল্লা, গোলাপ জাম, রাজভোগ, রসমালাই এবং বিভিন্ন রকমের সন্দেশ (যেমন গোলাপপাতি, বরফি, কালাকাঁদ)। দাম শুরু হবে ১২ টাকা থেকে।