Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 15, 2019

State Govt spending Rs 300 cr on water treatment project in Bongaon

State Govt spending Rs 300 cr on water treatment project in Bongaon

A massive water treatment project is being implemented in Bongaon in North 24 Parganas. The State Urban Development and Municipal Affairs Department is funding the project to the tune of Rs 300 crore. The project is a joint venture of the department and Bongaon Municipality.

One of the main objectives of the project is to supply arsenic-free water to the people living in the municipal area. People at various places in Bongaon have to depend on groundwater, as a result of which they are often exposed to arsenic.

A water treatment plant is being constructed on a 10-bigha land in Bongaon’s Kalitala area, which will purify the water extracted from the river near Kalyani. An underground pipeline will be laid along the Chakdah-Bongaon road covering a distance of 51km.

The purified water would be stored in the five water reservoirs and supplied to the people in the various wards. The construction of the five water reservoirs has also started.

Source: Millennium Post

 


জানুয়ারী ১৫, ২০১৯

বনগাঁয় তৈরী হচ্ছে জল পরিশোধনাগার

বনগাঁয় তৈরী হচ্ছে জল পরিশোধনাগার

রাজ্য সরকারের নগরোন্নয়ন ও পুর বিষয়ক দপ্তরের সহযোগিতায় বনগাঁ পুরসভা ৩০০ কোটি টাকা ব্যয়ে একটি জল পরিশোধন প্রকল্প হাতে নিয়েছে।

এই প্রকল্পের মূল উদ্দেশ্য বনগাঁ পুরসভার অঞ্চলের বাসিন্দাদের আর্সেনিক মুক্ত পানীয় জল সরবরাহ করা। বনগাঁ অঞ্চলের কিছু মানুষ ভূগর্ভস্থ জলের ওপর নির্ভরশীল। অনেক ক্ষেত্রে এই জলে আর্সেনিক থাকে, বনগাঁ পুরসভার কিছু মানুষের বহুদিনের দাবী ছিল আর্সেনিক মুক্ত পানীয় জলের। তারা এই প্রকল্পকে স্বাগত জানিয়েছে।

বনগাঁ পুরসভা, নগরোন্নয়ন ও পুর বিষয়ক দপ্তরের সহযোগিতায় পুর অঞ্চলে পাঁচটি রিজার্ভার তৈরী করেছে। বনগাঁ পুরসভার কালিতলা অঞ্চলে ১০ বিঘা জমির ওপর একটি জল পরিশোধনাগার তৈরী করা হবে যার ফলে কল্যাণীর কাছের নদী থেকে সংগ্রহ করা জল পরিশোধন করে ওই পাঁচটি রিজার্ভারে জমা করে বিভিন্ন ওয়ার্ডে সরবরাহ করা হবে।

চাকদহ-বনগাঁ রোডে ৫১ কিলোমিটার দীর্ঘ ভূগর্ভস্থ পাইপ বসানো হচ্ছে। এই প্রকল্পের কাজ খুব শীঘ্রই শেষ হবে। তাঁর ফলে ওই অঞ্চলের বিপুল সংখ্যক মানুষ উপকৃত হবেন।