Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 29, 2018

Parliament Winter Session | Week 3 – Trinamool champions privacy and gender justice

Parliament Winter Session | Week 3 – Trinamool champions privacy and gender justice

The Parliament met for two days in the third week of the Winter Session, owing to the holidays due to Christmas festivities. Playing a responsible Opposition, Trinamool raised matters concerning the people and their rights in both the Houses.

LOK SABHA

27.12.2018

Dinesh Trivedi asked a Question on monetising routes of Air India. Click here for details.

Speaking on the Triple Talaq Bill, Sudip Bandyopadhyay said that there was no debate on the legality of triple talaq, after the Supreme Court judgment. However, the party was opposed to the jail term for the husband. He suggested that the Bill be sent to a Joint Parliamentary Select Committee. Click here for details.

28.12.2018

Kalyan Banerjee asked a Question on Rashtriya Swasthya Bima Yojana. Click here for details.

Saugata Roy opposed the imposition of President’s Rule in Jammu & Kashmir, terming the move as arbitrary and unconstitutional. Click here for details.

RAJYA SABHA

28.12.2018

Trinamool gave a notice under Rule 267 to take up discussion today on ‘Home Ministry notification which seeks to invade the privacy of all computers’. However due to disruptions, the House could not run.

 


ডিসেম্বর ২৯, ২০১৮

সংসদের শীতকালীন অধিবেশনের তৃতীয় সপ্তাহ - ব্যক্তি গোপনীয়তা ও নারীর অধিকার নিয়ে সরব তৃণমূল

সংসদের শীতকালীন অধিবেশনের তৃতীয় সপ্তাহ - ব্যক্তি গোপনীয়তা ও নারীর অধিকার নিয়ে সরব তৃণমূল

ক্রিসমাসের ছুটির ফলে সংসদের শীতকালীন অধিবেশনের তৃতীয় সপ্তাহে মাত্র দুদিন চলে অধিবেশন। এক দায়িত্বশীল বিরোধী দলের ভূমিকা পালন করে তৃণমূল সংসদে মানুষের ইস্যুতে সরব হয়।

লোকসভা

২৭.১২.২০১৮

এয়ার ইন্ডিয়ার বিভিন্ন রুটে আয় বাড়ানো নিয়ে প্রশ্ন করেন দীনেশ ত্রিবেদী। বিশদে জানতে ক্লিক করুন এখানে

তিন তালাক বিলের ওপর আলোচনায় দলের তরফে সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায় অংশ নেন। তিনি বলেন, সুপ্রিম কোর্টের রায়ের পর তিন তালাকের বৈধতা নিয়ে কোনও তর্কের অবকাশ নেই। কিন্তু দলগত ভাবে তৃণমূল স্বামীর হাজতবাসের যে বিধান এই বিলে দেওয়া হয়েছে তার বিরুদ্ধে। তিনি আরও বলেন যে বিশদে আলোচনার জন্য বিলটিকে যৌথ সংসদীয় সিলেক্ট কমিটিতে পাঠানো হোক। বিশদে জানতে ক্লিক করুন এখানে

২৮.১২.২০১৮

রাষ্ট্রীয় স্বাস্থ্য বীমা যোজনা সংক্রান্ত প্রশ্ন করেন কল্যাণ বন্দ্যোপাধ্যায়। বিশদে জানতে ক্লিক করুন এখানে

জম্মু ও কাশ্মীরে রাষ্ট্রপতি শাসন জারি করার সিদ্ধান্তকে অসাংবিধানিক ও খামখেয়ালী আখ্যা দিয়ে এই সিদ্ধান্তের বিরোধিতা করেন সৌগত রায়। বিশদে জানতে ক্লিক করুন এখানে

রাজ্যসভা

২৮.১২.২০১৮

সব কম্পিউটারে নজরদারি চালাতে স্বরাষ্ট্রমন্ত্রক যে বিজ্ঞপ্তি জারি করেছিল, সেই ইস্যুতে রাজ্যসভায় ২৬৭ ধারায় আলোচনা দাবি করে নোটিস দেয় তৃণমূল। কিন্তু হৈ-হট্টগোলের কারণে সভা মুলতুবি হয়ে যায়।