Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 30, 2018

Mirik BPHC to be upgraded to State’s 69th sub-divisional hospital

Mirik BPHC to be upgraded to State’s 69th sub-divisional hospital

Acting on the instruction of Chief Minister Mamata Banerjee, Mirik block primary health centre (BPHC) is being upgraded to Bangla’s 69th sub-divisional hospital.

On March 30, 2018 the chief minister had upgraded Mirik block n Darjeeling district into a subdivision. And now Mirik is getting its sub-divisional hospital.

Regarding the upgrading of facilities, the 30-bedded BPHC will be converted into a 100-bedded hospital. From four to five doctors presently, it will have 15 to 20 more. Other human resources would be recruited as necessary.

Besides, there will be an OPD, diagnostic centres, male and female medical wards, male and female surgical wards, paediatric ward, special newborn care unit (SNCU) and a six-bedded high-dependency unit (HDU). A blood bank will also come up in the hospital.

Source: The Statesman


ডিসেম্বর ৩০, ২০১৮

মিরিকের প্রাথমিক স্বাস্থ্য কেন্দ্র উন্নীত হবে মহকুমা হাসপাতালে

মিরিকের প্রাথমিক স্বাস্থ্য কেন্দ্র উন্নীত হবে মহকুমা হাসপাতালে

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের নির্দেশে মিরিক ব্লক প্রাথমিক স্বাস্থ্য কেন্দ্রকে মহকুমা হাসপাতালে উন্নীত করা হবে। সব মিলিয়ে মিরিকের এই হাসপাতালটি রাজ্যের ৬৯তম মহকুমা হাসপাতাল হতে চলেছে।

২০১৮ সালের ৩০শে মার্চ মুখ্যমন্ত্রী দার্জিলিং জেলার মিরিক ব্লককে মহকুমা হিসেবে স্বীকৃতি দেন। এবার মিরিক পেতে চলেছে মহকুমা হাসপাতাল।

বর্তমানের ৩০ শয্যার স্বাস্থ্যকেন্দ্রটিকে ১০০ শয্যা বিশিষ্ট হাসপাতালে উন্নীত করা হবে। এখন ওই স্বাস্থ্যকেন্দ্রে চার থেকে পাঁচ জন ডাক্তার আছে। এই সংখ্যাটি বেড়ে হতে চলেছে ১৫ থেকে ২০। অন্যান্য কর্মীও প্রয়োজনমত নিযুক্ত করা হবে।

এখানে থাকবে বহির্বিভাগ, রোগনির্ণয় কেন্দ্র, পুরুষ ও মহিলা মেডিক্যাল ওয়ার্ড, পুরুষ ও মহিলা শল্য বিভাগ, শিশুদের ওয়ার্ড, সদ্যোজাতদের জন্য এসএনএসইউ, ছয় শয্যার হাই ডিপেন্ডেন্সি ইউনিট। এই হাসপাতালে থাকবে একটি ব্লাড ব্যাঙ্কও।