Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 6, 2018

Bangla Govt to implement pilot project on battery energy storage system

Bangla Govt to implement pilot project on battery energy storage system

The Bengal Government, through the Power Department, is going to implement battery energy storage systems (BESS) on a pilot basis.

A battery energy storage system is a system which stores energy through the use of a battery technology with a purpose of using it in future.

The project has been structured into two phases, with a total duration of three years. The project would be implemented in association with The Energy and Resources Institute (TERI).

Phase I would constitute the research work leading to the development of guidelines in this regard. Phase II would facilitate integration of a BESS as a pilot installation at the distribution level and assist the power distribution utility in the implementation of the pilot project.

Source: Millennium Post

 


ডিসেম্বর ৬, ২০১৮

ব্যাটারি শক্তি সঞ্চয়ের উদ্যোগ রাজ্যের

ব্যাটারি শক্তি সঞ্চয়ের উদ্যোগ রাজ্যের

ব্যাটারি শক্তি সঞ্চয়ের উদ্যোগ রাজ্য সরকারের। রাজ্য বিদ্যুৎ দপ্তর BESS বা ব্যাটারি এনার্জি স্টোরেজ সিস্টেম নামক একটি পাইলট প্রকল্প শুরু করতে চলেছে।

BESS বা ব্যাটারি এনার্জি স্টোরেজ সিস্টেম এর মাধ্যমে ব্যাটারির শক্তি ভবিষ্যতে ব্যবহারের উদ্দেশ্যে সঞ্চিত রাখা হবে।

এই পুরো প্রকল্পটির দুটি পর্যায়ে বাস্তবায়িত করা হবে। মোট তিন বছরে শেষ হবে এই প্রকল্পের কাজ। The Energy and Resources Institute (TERI)-র সাহায্যে এই প্রকল্পের কাজ করবে বিদ্যুৎ দপ্তর।

প্রথম পর্যায়ে ব্যাটারি সিস্টেম সাইজিং ও ডেভেলপমেন্ট, কন্ট্রোল আর্কিটেকচার, কাস্টমাইজেশন, ফিজিবিলিটি অ্যাসেসমেন্ট, প্রোজেক্ট রিয়েলাইজেশন সংক্রান্ত নির্দেশিকা তৈরী করা হবে। বিদ্যুৎ দপ্তরের বিভিন্ন পরিষেবা সংক্রান্ত কম্প্রিহেন্সিভ মডিউল তৈরী করা হবে।

দ্বিতীয় পর্যায়ে বণ্টন স্তরে BESS-এর অন্তর্ভুক্তিকরণ করা হবে। প্রথম ও দ্বিতীয় পর্যায়ের যাবতীয় তথ্য বিদ্যুৎ দপ্তর তাদের নোডাল সংস্থা ডবলুবিএসইডিসিএলের মাধ্যমে সরবরাহ করবে।