Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 7, 2018

Life-support boats for coastal fishermen

Life-support boats for coastal fishermen

About 4 lakh people in Bengal are associated with fishery for their livelihoods. The State Government has decided to introduce life-support boats for the benefit of coastal fishermen, for rescuing them during storms, accidents or any other incidents.

This was recently announced by the State Fisheries Minister. He also said that a new set of rules would be brought into force to enable the setting up of the system.

Along with buying the specialised boats, space would be made at various ports to store them. These boats are built in a way to quickly reach people stuck at sea.

Source: Ei Samay


ডিসেম্বর ৭, ২০১৮

উপকূলের মৎস্যজীবীদের জন্য লাইফ বোট আনতে চায় রাজ্য

উপকূলের মৎস্যজীবীদের জন্য লাইফ বোট আনতে চায় রাজ্য

রাজ্যের প্রায় চার লক্ষ মানুষ মাছ চাষের সঙ্গে জড়িয়ে। গভীর সমুদ্রে মাছ ধরতে যাওয়া মৎস্যজীবীদের জন্য অত্যাধুনিক লাইফ সাপোর্ট বোট চালু করার পরিকল্পনা করছে রাজ্য সরকার।

রাজ্যের মৎস্যমন্ত্রীর কথায়, ‘এখন সামুদ্রিক মৎস্যজীবীদের জন্য কোনও অত্যাধুনিক লাইফ সাপোর্ট বোট চালু নেই। সেই কারণে এই লাইফ সাপোর্ট বোট চালু করার পরিকল্পনা করা হচ্ছে। এই বোট এখন না থাকলেও সুরক্ষা সংক্রান্ত কিছু পদক্ষেপ ইতিমধ্যে গ্রহণ করা হয়েছে। কিছু পরিকাঠামোও তৈরী করা হয়েছে।’

রাজ্যের মৎস্য বন্দরগুলিতে অত্যাধুনিক এই বোট রাখতে চাইছে মৎস্য দপ্তর। দুর্ঘটনাগ্রস্ত মৎস্যজীবীদের দ্রুত উদ্ধারের কাজ করে এই বোট। মৎস্যজীবীদের সুরক্ষায় এই ফাঁক পূরণ করতে এখন উদ্যোগী হয়েছে মৎস্য দপ্তর।

সৌজন্যে: এই সময়