Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 5, 2018

Bangla Govt to provide nutritious food for Sabar & Lodha communities

Bangla Govt to provide nutritious food for Sabar & Lodha communities

The Bangla Government has decided to take up a scheme of specially distributing nutritious food to the Sabar and Lodha communities through the public distribution system (PDS), that is, ration stores.

Besides rice and wheat at Rs 2 per kg each, they will also be able to buy pulses and soybean at reduced prices. The Food and Supplies Department will also ensure that the quality of the food distributed through the PDS remains high.

According to senior officials at Nabanna, teams will very soon start visiting areas populated by the two communities to take stock of their situation in all respects. Depending on their reports, the government will take up programmes to raise the standard of their lives.

It has also been decided to open special health camps.

Source: Ei Samay


ডিসেম্বর ৫, ২০১৮

শবর এবং লোধাদের সুষম খাবার দেবে রাজ্য

শবর এবং লোধাদের সুষম খাবার দেবে রাজ্য

লোধা ও শবর উপজাতিদের জন্য রেশনের মাধ্যমে পুষ্টিযুক্ত খাবার বিতরণ করবে রাজ্য সরকার। দু’টাকার চাল ও গমের পাশাপাশি রেশনের দোকান থেকে তারা কম দামে ডাল, সোয়াবিনও কিনতে পারবেন। দু’টাকা কিলো চাল ও গমের গুণগত মান এবং পরিমাপ যাতে ঠিক থাকে, সে ব্যাপারেও সতর্কতামূলক ব্যবস্থা নিচ্ছে খাদ্য দপ্তর।

নবান্ন সূত্রে খবর, রাজ্যে লোধা ও শবরদের সঠিক সংখ্যা এবং স্বাস্থ্যের খোঁজ নিতে খুব শীঘ্রই সমীক্ষার কাজ শুরু হবে। তার ভিত্তিতে লোধা ও শবরদের জীবনের মানোন্নয়নে পদক্ষেপ করবে সরকার। লোধা ও শবর গ্রামগুলিতে স্বাস্থ্যশিবির করা হচ্ছে।

সৌজন্যেঃ এই সময়