Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 29, 2018

Coming soon: 30-km Contai-Digha marine highway

Coming soon: 30-km Contai-Digha marine highway

A 30-km highway along the beach from Contai to Digha has been planned by the State Government. Three bridges will also be constructed along the route.

After starting from Contai, the road will move through Mandarmani, Tajpur and Sankarpur, to end in Digha. The bridges would be constructed at an estimated cost of Rs 130 crore.

This road, dubbed a marine drive, would help tourism immensely as it would reduce the travel time along that route. There has been a boom in tourist footfall in Digha and the nearby beach towns due to the hard work put in by the Trinamool Congress Government in the last seven years.

The marine drive is a brainchild of Chief Minister Mamata Banerjee. The State Public Works Department (PWD) will supervise the overall work.

Source: Millennium Post


ডিসেম্বর ২৯, ২০১৮

কাঁথি থেকে দীঘা পর্যন্ত ৩০ কিঃমিঃ মেরিন হাইওয়ে

কাঁথি থেকে দীঘা পর্যন্ত ৩০ কিঃমিঃ মেরিন হাইওয়ে

কাঁথি থেকে দীঘা পর্যন্ত যাতায়াত হতে চলেছে আরও মনোরম। রাজ্য সরকারের পরিকল্পনা অনুযায়ী সমুদ্রের পাড় ধরে কাঁথি থেকে দীঘা পর্যন্ত একটি ৩০ কিলোমিটার দীর্ঘ সড়ক তৈরী করা হবে। তৈরী করা হবে ৩টি সেতুও।

কাঁথি থেকে শুরু হয়ে এই সড়ক বরাবর যাওয়া যাবে মন্দারমনি। তারপর তাজপুর, শঙ্করপুর হয়ে পৌঁছে যাওয়া যাবে দীঘায়। সেতুগুলি তৈরীতে আনুমানিক ১৩০ কোটি টাকা খরচ হবে।

এই মেরিন হাইওয়ে তৈরী হলে পর্যটনের বিকাশ ঘটবে। যাতায়াতের সময় কমবে। গত সাত বছরে তৃণমূল কংগ্রেস পরিচালিত রাজ্য সরকারের ঐকান্তিক প্রচেষ্টায় দীঘা ও আশেপাশের সমুদ্র সৈকতগুলি পর্যটন কেন্দ্র হিসেবে সাধারন মানুষের মনে সাড়া ফেলে দিয়েছে।

সমুদ্রের পাড় ধরে সড়ক তৈরী করার অভিনব ভাবনাটিও মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের মস্তিষ্কপ্রসূত। এই পুরো প্রকল্পের তত্বাবধানে থাকবে রাজ্যের পূর্ত দপ্তর।