Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


May 22, 2018

Mamata Banerjee expresses deep concern over rising fuel prices

Mamata Banerjee expresses deep concern over rising fuel prices

Bengal chief minister Mamata Banerjee expressed deep concern over the sharp rise in petrol and diesel prices, saying it will affect common people.

“We are very concerned about the rising prices of petrol and diesel. This will certainly affect prices all around. Common people, farmers and many will suffer,” Mamata Banerjee said on her official Twitter handle.

It must be mentioned that while the price of petrol stood at Rs 76.57 a litre in Delhi on Monday, diesel hit Rs 67.82 a litre, reflecting a rise of 33 paise and 25 paise through Sunday respectively.

The price of petrol stood at Rs 79.24 in Kolkata, Rs 84.4 in Mumbai and Rs 79.47 in Chennai, as per the Indian Oil Corporation. As far as diesel is concerned, the price rose to Rs 70.37 in Kolkata, Rs 72.21 in Mumbai and Rs 71.59 in Chennai.

 


মে ২২, ২০১৮

পেট্রোপণ্যের মূল্যবৃদ্ধিতে সরব মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

পেট্রোপণ্যের মূল্যবৃদ্ধিতে সরব মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

প্রতিদিন হুহু করে বাড়ছে পেট্রোল-ডিজেলের দাম যার ফল ভুগতে হচ্ছে সাধারণ মানুষকে আর তাই নিয়ে উদ্বেগ প্রকাশ করে মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়।

রবিবার টুইট করে তিনি বলেন, পেট্রোল-ডিজেলের দাম যেভাবে প্রতিদিন বেড়ে চলেছে তাতে আমরা বেশ শঙ্কিত। এই মূল্যবৃদ্ধির জের পড়বে সবকিছুর উপর, ফের বাড়বে দ্রব্যমূল্য। এর ফল সাধারণ মানুষ ও কৃষকদের হয়রানি হতে হবে।

প্রসঙ্গত রবিবার কলকাতায় লিটার প্রতি ডিজেলের দর ৭০ টাকা ছাড়িয়েছে আর পেট্রোলের দর ছাড়িয়েছে ৮০ টাকা, যা নতুন ও সর্বকালীন রেকর্ড।রবিবারের দরে ২০১৩, ২০১৪ সালের রেকর্ডও ভেঙে গেছে।