Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 2, 2018

Time has come for a Bengali Prime Minister in Delhi: Suvendu Adhikari

Time has come for a Bengali Prime Minister in Delhi: Suvendu Adhikari

The Trinamool Congress leadership on Sunday held a massive rally at Simulia in Purulia. The rally witnessed a huge gathering of people extending support to the TMC leaders. “At the time when CPI(M) had triggered the killings at Netai in Bengal, the Gujarat encounter had taken place. The case initiated by CBI in this connection would not have been withdrawn, if the kingpin behind the encounter would not have been in power in the Central government,” said senior TMC leader Firhad Hakim. He also ridiculed the BJP president’s claims of winning more than 22 Lok Sabha seats from Bengal in the 2019 General Elections and said “forget 22, they will lose even in the Darjeeling and Asansol seats, which they currently have. BJP will score a big zero in Bengal in the 2019 elections.” Hakim maintained. “The person who is a prime accused in many murder cases in Gujarat, is coming here to impart unrest and making tall claims. He has no idea about Bengal’s tradition, culture and prior situations. We want to clarify that there is no place for riot mongers in Bengal,” he asserted. Meanwhile, Trinamool Congress leader and state Transport minister Suvendu Adhikari alleged that the rally of Shah at Purulia did not have the presence of local people and the saffron party had to bring in people from neighbouring states like Bihar and Jharkhand. Minister of state for Women and Child Development (independent charge) Shashi Panja mocked the ‘Jan Sampark Abhiyan’ of Shah and said that all these programmes had been exercises in futility. “The residents of the houses that Shah had visited during such Abhiyans, have joined Trinamool Congress within a few days. The same had happened in case of his Purulia visit as well,” Panja said. It may be mentioned that members of two families from Purulia, whose houses were visited by the BJP national president on Thursday, had joined Trinamool Congress on Friday.


জুলাই ২, ২০১৮

সময় এসেছে দিল্লিতে এবার বাঙালি প্রধানমন্ত্রীর: শুভেন্দু অধিকারী

সময় এসেছে দিল্লিতে এবার বাঙালি প্রধানমন্ত্রীর: শুভেন্দু অধিকারী

রবিবার পুরুলিয়ার উপকণ্ঠে শিমুলিয়ার কালিপুরের ফুটবল ময়দানে একটি জনসভা করে তৃণমূল কংগ্রেস। বিশাল জনসমায়েত হয়. বিজেপি–র সভাপতির কুৎসা–অপপ্রচার ও কেন্দ্রীয় সরকারের জনবিরোধী নীতির বিরুদ্ধে সেই ময়দানেই রবিবার পাল্টা সভার ডাক দেয় তৃণমূল। উপস্থিত ছিলেন রাজ্যের পাঁচ মন্ত্রী ও জেলা নেতারা।

প্রবীণ তৃণমূল নেতা বলেন, যখন সিপিএম এই বাংলার নেতাইতে হত্যালীলা শুরু করে, ঠিক তখনই গুজরাট গণহত্যা শুরু হয়। সিবিআই যে মামলা তৈরী করেছিল, তা খারিজ করা হত না, যদি না এই গণহত্যার নায়ক কেন্দ্রীয় সরকারের মাথায় থাকত।”

তিনি আরো বলেন, ২২টি লোকসভা আসন তো অনেক দূরে, দার্জিলিং, আসানসোল এই আসন দুটোও ওরা জিততে পারবে না, যা এখন ওদের হাতে আছে. ২০১৯-এর নির্বাচনে বিজেপির ফলাফল হবে শূন্য। তার কোথায় “জুমলা পার্টি বিজেপি আগে লোকসভার ২টি আসন ধরে রাখুন তারপর ২২টি আসনের কথা ভাববেন।
হাকিম আরো বলেন, গুজরাটের মার্ডার কেসে মুখ্য অভিযুক্ত লোক বাংলায় এসে বক্তৃতা দিচ্ছে, উনি বাংলার ঐতিহ্য সম্পর্কে কিছুই জানেন না. তবে বাংলায় কোন রকম দাঙ্গা ও অপপ্রচারের কোন জায়গা নেই।

পরিবহণমন্ত্রী শুভেন্দু অধিকারী বলেন, ‘আগে দিল্লি সামলা, পরে ভাববি বাংলা। দিন দুই আগে এখানে বিজেপি ঝাড়খণ্ডের মানুষকে নিয়ে সভা করেছিল। আর আজ আমরা সভা করলাম এই জেলার মানুষকে নিয়ে। দেখিয়ে দিলাম মানুষ আমাদের সঙ্গে আছেন, উন্নয়নের সঙ্গে আছেন।’

সভায় আরেক মন্ত্রী শশী পাঁজা বলেন, ‘যাঁরা ইতিহাস জানেন না তাঁদের মুখে বড় বড় কথা মানায় না। আমাদের মুখ্যমন্ত্রীকে যদি কারও সঙ্গে তুলনা করা যায় তাহলে তিনি হলেন বিধানচন্দ্র রায়। যিনি মানুষের জন্য কাজ করেছেন। আর আমাদের মুখ্যমন্ত্রীও মানুষের জন্য কাজ করেন। বাকিরা শুধু মিথ্যে কথা বলেন।’