Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 6, 2018

State Govt’s Synergy State MSME Conclave on Aug 20-21

State Govt’s Synergy State MSME Conclave on Aug 20-21

The Bengal Government will organise a two-day Synergy State MSME Conclave at the newly-built Biswa Bangla Convention Centre at New Town on August 20-21. Chief Minister Mamata Banerjee will inaugurate the showpiece event.

The conclave will be attended by over 5,000 MSMEs (micro, small and medium enterprises) and experts from various fields. It will focus on lean manufacturing, rural entrepreneurship, SME listing (initial public offering), export orientation for MSMEs, industrial infrastructure and institutional strengthening.

The Bengal Government is focused on the betterment of MSMEs, with innovations in strategy, help from the private sector and facilitation by industry associations and chambers being the key drivers. It is counting on the MSMEs to lead a spectacular growth of the State and become a steady and sustainable source of jobs for millions of young men and women.

Source: Millennium Post


জুলাই ৬, ২০১৮

আগস্ট মাসে কলকাতায় এমএসএমই কনক্লেভ

আগস্ট মাসে কলকাতায় এমএসএমই কনক্লেভ

আগামী ২০ ও ২১ আগস্ট দু’দিন ব্যাপী সিনার্জি স্টেট এমএসএমই কনক্লেভের আয়োজন করছে রাজ্য সরকার। নিউটাউনে নবনির্মিত বিশ্ব বাংলা কনভেনশন সেন্টারে এই অনুষ্ঠানের উদ্বোধন করবেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়।

এই অনুষ্ঠানে যোগদান করবে ৫০০০-এরও বেশী ক্ষুদ্র, মাঝারি ও কুটির শিল্প সংগঠন এবং বিভিন্ন ক্ষেত্রের বিশেষজ্ঞরা। এই সম্মেলনে পাখির চোখ করা হবে ছোট নির্মাণ শিল্প, গ্রামীণ উদ্যোগ, এসএমই লিস্টিং, ক্ষুদ্র ও মাঝারি শিল্পের জন্য রপ্তানি ব্যবস্থা, শিল্পের পরিকাঠামো, এবং প্রাতিষ্ঠানিক সশক্তিকরণ।

রাজ্য সরকার ইতিমধ্যেই ক্ষুদ্র, মাঝারি ও কুটির শিল্পর বিকাশের জন্য নানারকম পদক্ষেপ নিয়েছে। উদ্ভাবন ও প্রযুক্তির মাধ্যমে, বেসরকারি সংস্থা ও শিল্পোদ্যোগীদের সাহায্যে এই কাজ করছে রাজ্য।