Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 12, 2018

Thanks to govt infomercial, sale of meat goes up in Bengal

Thanks to govt infomercial, sale of meat goes up in Bengal

Sale of meat in Bengal has gone up, all thanks to the infomercial that was telecast on different channels to sensitise buyers. The infomercial was created by the State Information and Cultural Affairs Department at the behest of Chief Minister Mamata Banerjee to assure buyers about the right quality of meat. The efforts have borne fruit and have ensured a rise in its sale.

The Government has set up a high-powered committee to evolve a foolproof mechanism to ensure quality meat is sold across the State.

In June, the Chief Minister had held a meeting and directed the concerned officials to create the infomercial. The film urges people to verify before buying that the packaged meat is certified by FSSAI (Food Safety and Standards Authority of India) and at the same time, not to pay heed to any rumours.

Source: Millennium Post


জুলাই ১২, ২০১৮

সরকারি বিজ্ঞাপনে মিলেছে সাড়া, রাজ্যে বেড়েছে মাংস বিক্রী

সরকারি বিজ্ঞাপনে মিলেছে সাড়া, রাজ্যে বেড়েছে মাংস বিক্রী

বাংলায় আবার বেড়েছে মাংস বিক্রী। মুখ্যমন্ত্রীর নির্দেশে টিভির চ্যানেলে চ্যানেলে সরকারের তরফে দেওয়া হয়েছিল একটি বিজ্ঞাপন। সাধারণ মানুষকে সঠিক মানের মাংস কেনার জন্য অবহিত করতে মুখ্যমন্ত্রীর নির্দেশে বিজ্ঞাপন দিয়েছিল রাজ্যের তথ্য ও সংস্কৃতি দপ্তর।

মুখ্যমন্ত্রীর প্রয়াসে মিলেছে সাড়া। উল্লেখ্য, সারা রাজ্যে সঠিক গুনমানের মাংস যাতে বিক্রী হয়, সেটা সুনিশ্চিত করতে রাজ্য সরকার জুন মাসে একটি উচ্চ পর্যায়ের কমিটি গঠন করেছিল।

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় সংশ্লিষ্ট দপ্তরের আধিকারিকদের সঙ্গে একটি বৈঠক করেন এবং তাদের নির্দেশ দেন এই মর্মে একটি বিজ্ঞাপন তৈরী করতে। এই বিজ্ঞাপনে বলা হয়েছিল, ক্রেতারা যেন প্যাকেজিং করা মাংস কেনার আগে যাচাই করে নেন সেই মাংস এফএসএসএআই দ্বারা অনুমোদিত কিনা। ক্রেতাদের সচেতন করা হয়েছিল গুজবে কান না দিতে।