Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 12, 2018

Bengal Govt mulls increasing paternity leave

Bengal Govt mulls increasing paternity leave

The Bengal government is planning to increase paternity-cum-child care leave for its employees from 30 days to 45 days.

The Trinamool Congress Government was the first State Government to introduce paternity-cum-child care leave, in February 2016. It was introduced, considering that it would be of great help for the male employees to discharge their responsibilities towards their children in a better way.

All male employees of the Panchayat and other local bodies, boards, sponsored and non-government aided schools and colleges, state-aided universities and companies, corporations and undertakings are entitled to get the paternity-cum-child care leave.

Paternity leave can be taken during the birth of the child or at any time at a stretch, up to 18 years of his child’s age.

Source: Millennium Post


জুলাই ১২, ২০১৮

পিতৃত্বকালীন ছুটির মেয়াদ বাড়ানোর পরিকল্পনা রাজ্যের

পিতৃত্বকালীন ছুটির মেয়াদ বাড়ানোর পরিকল্পনা রাজ্যের

পিতৃত্বকালীন ছুটির মেয়াদ ৩০ দিন থেকে বাড়িয়ে ৪৫ দিন করার পরিকল্পনা করছে রাজ্য সরকার। এর ফলে বাবারা তাদের সদ্যোজাত সন্তানদের আরও কয়েকদিন বেশী যত্ন নিতে পারবেন।

এই মুহূর্তে রাজ্যে পিতৃত্বকালীন ছুটির মেয়াদ ৩০ দিন। পঞ্চায়েত, পুরসভা, পর্ষদ, সরকারি অনুদানপ্রাপ্ত সংস্থা, বেসরকারি সংস্থা, সরকারি অনুদানপ্রাপ্ত বেসরকারি স্কুল ও কলেজ, সরকারি বিশ্ববিদ্যালয় ও সংস্থায় কর্মরত পুরুষরা এই ছুটির সুযোগ পেতে পারেন।

প্রসঙ্গত, পশ্চিমবঙ্গ সরকার ২০১৬ সালের ফেব্রুয়ারি মাসে এই ছুটি চালু করে। শিশুর জন্ম থেকে ১৮ বছর বয়স পর্যন্ত যে কোনও সময় তার বাবা এই ছুটি পেতে পারেন।