Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 30, 2018

Facebook page for Mishti Hub launched

Facebook page for Mishti Hub launched

In a bid to popularise Bengal’s mouth watering sweets among people, the Facebook page for Mishti Hub, situated in New Town, was launched on Saturday afternoon.

The hub will act a platform for the budding folk artists, who will perform at the hub regularly. This platform was inaugurated on Saturday with a musical performance by well-known folk artist Saurabh Mani.

For the first time in Bengal, 10 famous branded sweet shops of Kolkata have opened their outlets under one roof. The hub has come up near gate number 3 of Eco-Park off Biswa Bangla Sarani. The hub is open from 12 noon to 9 pm. Now, people can leave comments and reviews about the sweets on the Facebook page.

One will also get to know about the new varieties that are being introduced and the musical programmes to be held from the page. The main idea behind the hub is to explore the tremendous potential of Bengali sweets both in the country and abroad.

Earlier, people from abroad and other states, who wanted to take Bengal’s special sweets along, could not find the shops as they are situated in different parts of the city. But now they can. The Mishti hub offers both traditional and modern sweets.

Source: Millennium Post


জুলাই ৩০, ২০১৮

চালু হল মিষ্টি হাবের ফেসবুক পেজ

চালু হল মিষ্টি হাবের ফেসবুক পেজ

নিউ টাউনের মিষ্টি হাব এবার ফেসবুকে। উদ্বোধন হওয়ার কয়েকদিনের মধ্যেই এই মিষ্টি হাব পেয়েছে বিপুল জনপ্রিয়তা। এবার সোশ্যাল মিডিয়ায় এই হাবের জনপ্রিয়তা আরও বাড়বে বলেই আশা করা যায়।

যারা এই হাবে এসেছেন তাদের অভিজ্ঞতার কথা শেয়ার করা হবে এই ফেসবুক পেজে। মানুষ জানতে পারবে এখানকার বিভিন্ন ধরণের মিষ্টি ও সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানের কথা।

এই হাবে কলকাতার সকল নামী মিষ্টি প্রস্তুতকারকদের দোকান আছে। এবং ক্রমবর্ধমান নিউটাউনের মানুষের নাগালের মধ্যেই এই মিষ্টি হাব। এটি সারা দেশের কাছে মডেল হতে পারে।

এই মিষ্টি হাবটি বিমান বন্দরের যাতায়াতের পথেই পড়ে। এটি বিশ্ব বাংলা সরণীর পাশেই অবস্থিত। তাই, এক ছাদের তলায় পর্যটকদের কাছে কলকাতার সেরা মিষ্টি তুলে দিতে এই স্থানে মিষ্টি হাব তৈরী করা হয়েছে।