Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 2, 2018

Bengal Govt to come up with its first animation academy

Bengal Govt to come up with its first animation academy

For the first time in Bengal, a State Government-run animation academy will come up in July. The academy will come up in Sector V in Salt Lake, close to the Technopolis building. Admission applications are being requested online.

Webel, the agency responsible for technology development in Bengal, has collaborated with DQE, one of the largest animation production houses in the country, to set up the animation academy.

An MoU was signed between Webel and DQE at the Bengal Global Business Summit. Hence this is another fruitful outcome of the annual international business summit of the Bengal Government.

The Indian animation and visual effects industry is steadily growing and is poised to reach the level of the global behemoths of the animation industry. To support the humongous growth of this industry, high-quality trained manpower is required to deliver professional-quality work at par with global standards.

The animation and gaming industry offers exciting career options such as animation director, animator, CG modeller, compositor, editor, layout artist, model maker and others.

Source: Millennium Post


জুলাই ২, ২০১৮

রাজ্যের উদ্যোগে সরকারি অ্যানিমেশন স্কুল

রাজ্যের উদ্যোগে সরকারি অ্যানিমেশন স্কুল

রাজ্য সরকারের উদ্যোগে অ্যানিমেশন স্কুল খোলা হচ্ছে বিধাননগরের শিল্পতালুকে, যেখানে স্বল্প খরচে পড়াশোনা করে সরাসরি চাকরি পাবে নবীন সমাজ। আগামী ২০২২ সালের মধ্যে সারা দেশে অ্যানিমেশনের মধ্যে দিয়ে সারা কয়েক লক্ষ কর্মসংস্থানের সুযোগ হবে এবং সেই জন্যই এই সিদ্ধান্ত নেওয়া হয়েছে।

এই কাজ শেখানোর জন্য তথ্যপ্রযুক্তি দপ্তর ডি ই কিউ সংস্থার সঙ্গে চুক্তি হয়েছে, যেখানে বলা আছে পড়াশোনার জন্য জায়গা শুরু করে পরিকাঠামো গঠন সবই করবে ওয়েবেল, আর শিক্ষাগতভাবে ছাত্র-ছাত্রীদেড় মানোন্নয়ন করবে ডি ই কিউ সংস্থা। তাদের শিক্ষকরা বিধাননগর স্কুলে গিয়ে তাদের শিক্ষাদান করবে। শিল্পতালুকের টেকনোপলিস বিল্ডিঙের পাশেই রয়েছে ওয়েবেলের অফিস তার পাশেই গড়ে তোলা হয়েছে ‘দ্য ওয়েবেল ডিইকিউ অ্যানিমেশন অ্যাকাডেমি’।

এক বছরের প্রাথমিক সোর্সের জন্য প্রাথমিক পরিকাঠামো গড়ে তোলা হয়েছে, যেখান থেকে পাশ করা ছাত্র-ছাত্রীদের কাছে ক্যাম্পাসিং এর মাধ্যমে সরকারি চাকরির সুযোগ থাকছে। উচ্চমাধ্যমিক পাশ করার পরে তিন বছর ডিগ্রি কোর্সে ব্যয় না করে আগামী প্রজন্ম কর্মসংস্থানমুখী শিক্ষার মধ্যে নিজেদের বিকাশ ঘটাতে পারে সেইজন্যই ব্যবস্থাপনা গড়ে তোলার কাজ শুরু হয়েছে।

এই এক বছরের ডিগ্রি কোর্স খরচ হবে দেড় থেকে ২ লক্ষ টাকা। তার সঙ্গে পাওয়া যাবে সরকারি শংসাপত্র, যার ওপর ভিত্তি করে চাকরির সুযোগ খুলে যাবে।

সৌজন্যে: ৩৬৫ দিন