Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 11, 2018

Mango Festivals in districts from next year

Mango Festivals in districts from next year

The mango festivals organised by the Bengal Government this year have drawn huge crowds. Buoyed by their success, the Government has decided to organise such mango fests in the districts as well from next year.

This was announced by the Minister of Self-Employment during the inauguration of a three-day Mango Festival in Shyambazar on June 29.

These festivals will have participation from mango farmers, sellers as well as self-help groups that make jam, pickles and other food items with mangoes. Those who are associated with export of mangoes will also be invited.


জুলাই ১১, ২০১৮

আগামী বছর থেকে জেলায় জেলায় আম উৎসব

আগামী বছর থেকে জেলায় জেলায় আম উৎসব

কলকাতার পাশাপাশি এবার জেলায় জেলায় অনুষ্ঠিত হবে আমি উৎসব। আগামী বছর থেকে রাজ্যের স্বনির্ভর ও স্বনিযুক্তি দপ্তর আম উৎসবের আয়োজন করবে প্রতিটি জেলায়।

২৯শে জুন কলকাতার শ্যামবাজারে তিনদিন ব্যাপী আম উৎসবের উদ্বোধন করতে গিয়ে স্বনির্ভর ও স্বনিযুক্তি দপ্তরের মন্ত্রী একথা জানান।

আম উৎপাদনকারী চাষিদের এবং যে স্বনির্ভর গোষ্ঠীরা আম থেকে জ্যাম, আচার, ও নানারকম খাদ্য সামগ্রী তৈরী করে তাদের আমন্ত্রণ করা হবে। যারা আমের রপ্তানির সাথে যুক্ত তাদেরও আমন্ত্রণ করা হবে।3