Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 4, 2018

Hilsa available at all Sufal Bangla stalls

Hilsa available at all Sufal Bangla stalls

From the State Government comes another piece of good, rather tasty, news – ilish or hilsa would be sold at all Sufal Bangla stalls.

Sufal Bangla, a brainchild of Chief Minister Mamata Banerjee, is a chain of fair-price stalls selling vegetables, fruits and fish. They were started in Kolkata and are now gradually spreading across Bengal.

With the onset of monsoon, Bengalis are now ready to partake of their annual share of hilsa. From June 14, favourites like hilsa, bhetki, pabda and parshe are being available at the stalls of Sufal Bangla.

There are two types of stalls – permanent and mobile. The mobile stalls keep moving from one place to another in a particular area so that people get fresh produce right at their doorsteps.

The Sufal Bangla stalls have gained wide popularity wherever they have been set up because of the freshness of products available, and at an extremely affordable price too. Since they are run by Farmers Producers Organisations (FPO), who collect vegetables from the farmers of the rural parts of the state and bring it to the stalls to sell it, farmers also get the right price; no middlemen are involved.

The stalls are run by the State Agriculture Marketing Department, which set a target of setting up 100 Sufal Bangla permanent stalls across Bengal.

Source: Millennium Post


জুলাই ৪, ২০১৮

এবার সুফল বাংলার স্টলে পাওয়া যাবে ইলিশ মাছ

এবার সুফল বাংলার স্টলে পাওয়া যাবে ইলিশ মাছ

রাজ্যবাসীর জন্য সুখবর। রাজ্যের ‘সুফল বাংলা’ স্টলগুলিতে এবার পাওয়া যাবে ইলিশ সহ সব ধরনের মাছ।

বর্ষা মানেই বাঙালির পাতে ইলিশ চাই। যেহেতু ইলিশ মাছের চাহিদা তুঙ্গে থাকে এই সময়, কিছু অসাধু মানুষ মাছের দাম বাড়ায়, বিশেষ করে রবিবার। তাই গ্রাহকদের ন্যায্য মূল্যে ভালো গুনমানের মাছ পৌঁছে দিতে উদ্যোগী হয়েছে কৃষি বিপণন দপ্তর।

এখন থেকে ইলিশ, ভেটকি, পাবদা ও পার্শে মাছ পাওয়া যাবে সুফল বাংলার স্টলগুলিতে। কৃষি বিপণন মন্ত্রী এই উদ্যোগের কথা ঘোষণা করেন সল্টলেক ও বেলগাছিয়াতে দুটি বিপণন কেন্দ্র উদ্বোধন করার পর। মন্ত্রী বলেন, মাছের পাশাপাশি ফলও পাওয়া যাবে সুফল বাংলা বিপণন কেন্দ্রে। ফলের মধ্যে আছে আম, কলা, নারকোল, পেয়ারা ইত্যাদি।

এই মুহূর্তে ৪৬টি চলমান সুফল বাংলা কেন্দ্র আছে, যারা শহরের এক প্রান্ত থেকে আরেক প্রান্ত পর্যন্ত ঘোরে ন্যায্য মূল্যে শহরবাসীকে তরতাজা শাক-সবজি পৌঁছে দিতে। এই মুহূর্তে ২৪টি স্থায়ী দোকানও তৈরী করা হয়েছে শহরে।

এই সুফল বাংলা স্টলগুলি মূলত চালায় ফার্মার্স প্রোডিউসার্স ওর্গানাইজেশন যারা সরাসরি গ্রামাঞ্চলের কৃষকদের থেকে শাক-সবজি সংগ্রহ করে এবং সুফল বাংলার স্টলে নিয়ে আসে।কৃষি বিপণন দপ্তরের দপ্তরের লক্ষ্য মোট ১০০টি সুফল বাংলা স্টল খেলার।