Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 12, 2018

WBSEDCL wins IPPAI Power Award for best innovation

WBSEDCL wins IPPAI Power Award for best innovation

The West Bengal State Electricity Distribution Company Limited (WBSEDCL) has received an award in the ‘Best Innovation’ category for its ‘Energy Storage through Hydro’ concept at the IPPAI Power Awards, organised by the Independent Power Producers Association of India (IPPAI) on November 24.

The award has been conferred in recognition of WBSEDCL’s innovation and sustainability at the 900 megawatt (MW) Purulia Pumped Storage Project and its futuristic approach for the upcoming 1,000MW Turga Pumped Storage Project and the proposed 900MW Bandu Pumped Storage Project.

The latter two are also located in Purulia district, adjacent to the Purulia Pumped Storage Project.

A press statement issued by the WBSEDCL says this is another jewel in WBSEDCL’s crown and it will encourage the organisation to ensure quality power and better service to consumers across Bangla.

The Japan International Cooperation Agency (JICA) will be providing a loan of Rs 5,000 crore for the Turga project, whose total cost is Rs 6,922 crore. The construction will be carried out by the State Power Department.

Source: Millennium Post


ডিসেম্বর ১২, ২০১৮

পুরস্কৃত রাজ্য বিদ্যুৎ সংবহণ কোম্পানি

পুরস্কৃত রাজ্য বিদ্যুৎ সংবহণ কোম্পানি

পুরস্কৃত হল রাজ্য বিদ্যুৎ সংবহণ কোম্পানি। ‘বেস্ট স্টেট ট্রান্সমিশন কোম্পানি’ বিভাগে ‘রানার আপ’ হয়ে ‘আইপিপিএআই (ইন্ডিপেনডেন্ট পাওয়ার প্রোডিউসার্স অ্যাসোসিয়েশন অব ইন্ডিয়া) অ্যাওয়ার্ড ২০১৮’ পেয়েছে এই রাজ্য বিদ্যুৎ কোম্পানি।

সম্প্রতি কোম্পানির পক্ষ থেকে ডিরেক্টর (অপারেশনস) কর্ণাটকে এই পুরস্কার গ্রহণ করেছেন। রাজ্য বিদ্যুৎ সংবহণ কোম্পানির কর্তারা জানিয়েছেন, বিদ্যুৎ সংবহণে যেভাবে কৃতিত্বের সঙ্গে কাজ করছে কোম্পানি, এই পুরস্কার তারই স্বীকৃতি। এই পুরস্কার আগামী দিনে আরও ভালো কাজের উৎসাহ জোগাবে।

পুরুলিয়ায় ৯০০ মেগাওয়াট পাম্পড স্টোরেজ প্রকল্পের উদ্ভাবন এবং স্থায়িত্বর জন্য মিলেছে এই পুরস্কার। এছাড়াও, ১০০০ তুর্গায় তৈরী হতে চলা মেগাওয়াট পাম্পড স্টোরেজ প্রকল্প ও বান্ডুতে ৯০০ মেগাওয়াট পাম্পড স্টোরেজ প্রকল্পে ভবিষ্যৎমুখী পরিকল্পনার জন্যও দেওয়া হয়েছে এই স্বীকৃতি।