Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


December 14, 2018

Great Indian Dessert Fest begins at Misti Hub today

Great Indian Dessert Fest begins at Misti Hub today

To popularise the concept of experiential tourism, which is a fast-evolving concept worldwide, West Bengal Housing & Infrastructure Development Corporation (HIDCO), in collaboration with a private company, is organising the Great Indian Dessert Fest. It will start from today and end on December 16.

The venue is one of the hotspots of New Town – Bangla Misti Hub. The open space behind the building is being used for the festival, where a wide variety of custards, ice-creams, puddings and other special confections from across the country are available.

From the Dessert Fest, visitors have easy access to the hugely-popular Eco Park, located next door, and the Mother Wax Museum.

The fest has been widely promoted on social media and has received an overwhelming response. Hence, a lot of people are expected at the three-day festival of sweets.

HIDCO is also planning to hold a Pudding Festival soon.

Misti Hub, in the short span of its importance, has already created a ‘sweet’ space for itself among the people, and HIDCO is leaving no stone unturned to popularise it further. Home delivery through an app-based food delivery services and packet menu (assorted sweets in packets, for distribution during short meetings) for offices will be introduced soon.

Special Misti Hub-branded carry bags of cloth or jute would be introduced too, according to a HIDCO official. There are also plans to introduce discount coupons for Eco Park on selective days for those who buy sweets from Misti Hub.


ডিসেম্বর ১৪, ২০১৮

আজ থেকে মিষ্টি হাবে ‘গ্রেট ইন্ডিয়ান ডেসার্ট ফেস্টিভ্যাল’

আজ থেকে মিষ্টি হাবে ‘গ্রেট ইন্ডিয়ান ডেসার্ট ফেস্টিভ্যাল’

বাংলার মিষ্টিপ্রেমীদের জন্য সুখবর। আজ থেকে নিউটাউনের মিষ্টি হাবে অনুষ্ঠিত হতে চলেছে ‘ডেসার্ট ফেস্টিভ্যাল’ বা মিষ্টি উৎসব। এই উৎসবের আয়োজক হিডকো।

১৪ থেকে ১৬ই ডিসেম্বর বাংলার মিষ্টি হবে আয়োজিত হবে ‘গ্রেট ইন্ডিয়ান ডেসার্ট ফেস্টিভ্যাল’। সারা দেশের সেরা কাস্টার্ড, আইস ক্রীম, পুডিং এবং অন্যান্য সুস্বাদু মিষ্টির সম্ভার থাকবে এই উৎসবে।

শুধু মিষ্টি হাবই নয়, আগত পর্যটকরা পাশেই অবস্থিত প্রকৃতি তীর্থ (যা ইকো পার্ক নামেই বেশী জনপ্রিয়) এবং মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়ামও যেতে পারেন।

সোশ্যাল মিডিয়াতে ইতিমধ্যেই এই উৎসবের ব্যাপক প্রচার শুরু হয়ে গেছে। অদূর ভবিষ্যতে একটি পুডিং উৎসব আয়োজন করার পরিকল্পনা আছে হিডকোর।

পয়লা বৈশাখে যাত্রা শুরু হয়েছিল মিষ্টি হাবের। এই অল্প কিছুদিনের মধ্যেই মানুষের হৃদয়ে এক মধুর স্থান করে নিয়েছে এই হাবটি। এই হাবটিকে জনপ্রিয় করে তুলতে নানা পরিকল্পনা আছে হিডকোর। যেমন, অ্যাপ নির্ভর মিষ্টির হোম ডেলিভারি পরিষেবা এবং অফিসের জন্য প্যাকেট মেনু খুব শীঘ্রই চালু হতে চলেছে।

এর পাশাপাশি, মিষ্টি হাবকে পরিবেশবান্ধব করে তুলতে প্লাস্টিকের ব্যাগের বদলে চালু হয়েছে কাপড় বা চটের ব্যাগ ব্যবহার। এছাড়াও, মিষ্টি হাব থেকে কেনাকাটা করলে ইকো পার্ক ভ্রমণের জন্য ডিস্কাউন্ট কুপন দেওয়ার পরিকল্পনাও করছে হিডকো।