Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 25, 2018

Video conference with entrepreneurs to further boost MSME sector

Video conference with entrepreneurs to further boost MSME sector

As part of the Micro, Small & Medium Enterprises and Textiles (MSME&T) Department’s programme of regular video conferences with entrepreneurs in various districts, the top brass of the department held such a meet with entrepreneurs and business houses in North 24-Parganas on October 1.

There are various issues that need to be taken care of while initiating startups, and these single-window video conferences provide a platform for finding solutions to any problem that entrepreneurs may face.

Similar video conferences have been held in some other districts as well. The MSME&T Department’s officials conduct the meetings from the State secretariat, Nabanna.

As many as 19 organisations of businessmen from North 24-Parganas have already been brought under the ambit of the district chamber of commerce. The members of the chamber have expressed their happiness after the video conference.

Source: Millennium Post


অক্টোবর ২৫, ২০১৮

ভিডিও কনফারেন্সের মাধ্যমে ক্ষুদ্র-মাঝারি শিল্পে জোর

ভিডিও কনফারেন্সের মাধ্যমে ক্ষুদ্র-মাঝারি শিল্পে জোর

ভিডিও কনফারেন্সের মাধ্যমে ক্ষুদ্র-মাঝারি শিল্পে জোর দিচ্ছে রাজ্য সরকার। ক্ষুদ্র ও কুটির শিল্প ও বস্ত্র দপ্তরের আধিকারিকরা বিভিন্ন জেলার ব্যাবসায়ীদের সঙ্গে নিয়মিত ভিডিও কনফারেন্স করার উদ্যোগ নিয়েছে। এই প্রচেষ্টার অঙ্গ হিসেবেই গত পয়লা অক্টোবর উত্তর ২৪ পরগনার ব্যাবসায়ীদের সঙ্গে এই ভিডিও কনফারেন্স করা হয়।

কোনও স্টার্টআপ বা ছোট উদ্যোগ শুরু করার জন্যে বিভিন্ন বিষয়ে নজর দিতে হয়। এবং এই ভিডিও কনফারেন্সের মাধ্যমে ব্যাবসায়ীরা যেসব সমস্যার সম্মুখীন হন, সেগুলির সমাধান পেতে পারেন।

এইরকম ভিডিও কনফারেন্স ইতিমধ্যেই অন্যান্য জেলার সঙ্গেও করা হয়েছে। নবান্ন থেকে এই ভিডিও কনফারেন্সে অংশ নিয়েছেন ক্ষুদ্র ও কুটির শিল্প ও বস্ত্র দপ্তরের আধিকারিকরা।

উত্তর ২৪ পরগনা জেলার ১৯টি সংস্থাকে ইতিমধ্যেই ওই জেলার চেম্বার অফ কমার্সে নথিভুক্ত করা হয়েছে। ওই চেম্বারের সদস্যরা এই ভিডিও কনফারেন্সের পর আনন্দ প্রকাশ করেছেন।