Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 29, 2018

MSME Synergy Summit in Durgapur on November 15

MSME Synergy Summit in Durgapur on November 15

To boost small-scale industries in the State, the State Micro, Small & Medium Enterprises and Textiles (MSME&T) Department is going to organise the next Synergy summit in Durgapur. The summit which will be organised on November 15, will cover the districts of Birbhum, and Purba and Paschim Bardhaman.

Three Synergy summits have already been organised, in Siliguri, Malda (covering the north Bengal districts) and Bankura. The summit in Bankura was for the Jangalmahal cluster, and covered the districts of Bankura, Purulia and Paschim Medinipur.

Besides entrepreneurs, the industrial development officers (IDOs) of the three districts will be present at the Durgapur summit.

According to the additional chief secretary of the State Government, local issues will get sorted at the synergy, besides discussions on measures needed for further development of the MSME sector in the region. The entrepreneurs will also get to know about the various supports that the Bangla Government provides them to grow their businesses.

It may be mentioned that Bengal tops among all the states in the country in the MSME sector, and it is creating a huge number of job opportunities. The government is taking all necessary steps so that more entrepreneurs start investing in the MSME sector.

These summits are being organised as the result of a proposal given by Chief Minister Mamata Banerjee at the Synergy MSME summit in July, where she suggested holding zone-wise business summits for small-scale entrepreneurs.

Source: Millennium Post


অক্টোবর ২৯, ২০১৮

নভেম্বরে দুর্গাপুরে অনুষ্ঠিত হবে এমএসএমই সম্মেলন

নভেম্বরে দুর্গাপুরে অনুষ্ঠিত হবে এমএসএমই সম্মেলন

ক্ষুদ্র শিল্পে আরও জোর দিতে এবার দুর্গাপুরে এমএসএমই সিনার্জি সম্মেলন করবে রাজ্য সরকার। এই সম্মেলনটি অনুষ্ঠিত হবে আগামী ১৫ই নভেম্বর। এই সম্মেলনটি বীরভূম, পূর্ব ও পশ্চিম বর্ধমান জেলাগুলির বিভিন্ন শিল্পোদ্যোগীদের নিয়ে অনুষ্ঠিত হবে।

রাজ্য ক্ষুদ্র, মাঝারি ও বস্ত্রশিল্প দপ্তর এই সম্মেলনের আয়োজক। ইতিমধ্যেই তিনটি সিনার্জি সম্মেলন অনুষ্ঠিত হয়েছে শিলিগুড়ি, মালদা (উত্তরবঙ্গের জেলাগুলির জন্য) ও বাঁকুড়ায়। বাঁকুড়ার সম্মেলনটি হয় জঙ্গলমহলকে কেন্দ্র করে (যার মধ্যে আছে তিনটি জেলা, বাঁকুড়া, পুরুলিয়া ও পশ্চিম মেদিনীপুর)।

উদ্যোগপতিরা ছাড়াও তিন জেলার শিল্পোন্নয়ন আধিকারিকরাও দুর্গাপুরের এই সম্মেলনে উপস্থিত থাকবেন।

রাজ্য সরকারের অতিরিক্ত মুখ্য সচিব বলেন, এই সম্মেলনে স্থানীয় অনেক সমস্যার সমাধান করা হবে। এছাড়া এই অঞ্চলে ক্ষুদ্র ও কুটির শিল্পে আর কি কি ব্যবস্থা নেওয়া যায়, সে নিয়েও আলোচনা হবে। বাংলায় শিল্প গড়তে চাইলে বা ব্যবসার পরিধি বাড়াতে চাইলে, সরকার শিল্পোদ্যোগীদের কি কি ভাবে সাহায্য করবে তাও উঠে আসবে এই সম্মেলনে।

প্রসঙ্গত, দেশে ক্ষুদ্র ও মাঝারি শিল্পে বাংলার স্থান শীর্ষে।