Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 2, 2018

Bangla CM to kick off restoration work of Gandhi Bhavan today

Bangla CM to kick off restoration work of Gandhi Bhavan today

Chief Minister Mamata Banerjee will be kicking off the restoration work of Gandhi Bhavan and setting up of a museum at Beliaghata today. From the same programme, she will also be laying the foundation stone of Mahatma Gandhi University, which will come up in East Midnapore.

It may be recalled that the state government has set up a committee to celebrate the 150th birth anniversary of Mahatma Gandhi and the Chief Minister is the chairperson of the 46 member committee. The first meeting of the committee was held on April 23, when a series of decisions were taken. On the same day, the decision of restoring Gandhi Bhavan at Beliaghata was also taken.

It was also decided that the restoration work was carried out maintaining the heritage of the building. The state government has also taken the initiative to release a booklet called “Father of the Nation” and it will contain speeches of Gandhiji.


অক্টোবর ২, ২০১৮

আজ গান্ধী ভবন সংস্কারের সূচনা করবেন মুখ্যমন্ত্রী

আজ গান্ধী ভবন সংস্কারের সূচনা করবেন মুখ্যমন্ত্রী

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় আজ বেলেঘাটার গান্ধী ভবনের সংস্কার ও সংগ্রহশালা তৈরীর কাজের সূচনা করবেন। এই মঞ্চ থেকেই তিনি পূর্ব মেদিনীপুরের মহাত্মা গান্ধী বিশ্ববিদ্যালয়েরও শিলান্যাস করেন।

প্রসঙ্গত, রাজ্য সরকার মহাত্মা গান্ধীর জন্ম সার্ধশতবর্ষ উদযাপনের উদ্দেশ্যে একটি কমিটি গঠন করে। এই ৪৬ সদস্যের কমিটির শীর্ষে আছেন স্বয়ং মুখ্যমন্ত্রী। এই কমিটির প্রথম বৈঠক হয় ২৩শে এপ্রিল যেখানে একগুচ্ছ সিদ্ধান্ত নেওয়া হয়। সেই দিনই গান্ধী ভবন সংস্কারের সিদ্ধান্তও নেওয়া হয়।

সিদ্ধান্ত নেওয়া হয় যে, এই ভবনের হেরিটেজ তকমা অক্ষুন্ন রাখতে এই সংস্কারের কাজ শুরু হবে। এছাড়াও, রাজ্য সরকার গান্ধীজীর বিভিন্ন ভাষণ সম্বলিত একটি পুস্তিকা প্রকাশ করবে। পুস্তিকাটির নাম ‘ফাদার অফ দি নেশন’।