Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 28, 2018

Bangla Govt brings one-year special food package for pregnant women

Bangla Govt brings one-year special food package for pregnant women

The State Food Supplies Department has created a one-year special food package for pregnant women. As part of the package, 10,000 needy women, during the period of pregnancy as well as post-childbirth, along with their children, will be provided a special food package free of cost.

This was announced by the Food Supplies Minister at a programme held to commemorate World Food Day on October 16.

The package would consist of 2 kg pulses, 5 kg rice, 2 kg flour (atta) and 1 kg soybean. The list of needy women has been prepared with the help of the Women & Child Development and Social Welfare Department. Next year, 10,000 more women would be included in the package.

Source: Sangbad Pratidin


অক্টোবর ২৮, ২০১৮

অন্তঃসত্ত্বাকে এক বছর স্পেশ্যাল প্যাকেজ দেবে রাজ্য সরকার

অন্তঃসত্ত্বাকে এক বছর স্পেশ্যাল প্যাকেজ দেবে রাজ্য সরকার

অপুষ্টিতে আক্রান্ত মা ও শিশুর এক বছরের জন্য স্পেশ্যাল প্যাকেজের ব্যবস্থা করছে খাদ্য দপ্তর। এক বছরের জন্য বিনা পয়সায় ১০ হাজার মা ও শিশুকে খাদ্যসামগ্রী প্রদানের বিশেষ ব্যবস্থা করা হয়েছে। শিশু যাতে সুস্থভাবে ভূমিষ্ঠ হতে পারে, তার জন্যই এই বিশেষ প্যাকেজ।

খাদ্য মন্ত্রী বলেন, ‘অপুষ্টি কমাতে এই উদ্যোগ। ১০ হাজার মা ও শিশুর জন্য বিশেষ প্যাকেজে থাকছে দু কিলো ডাল, পাঁচ কিলো চাল, দু কিলো আটাও এক কিলো সয়াবিন। এক বছর ধরে বিনা পয়সায় এই প্যাকেজ দেওয়া হবে।’

নারী ও শিশু কল্যাণ দপ্তরের নথি থেকে অন্তর্ভুক্ত করা ১০ হাজার জনের জন্য কুপন তৈরী হয়েছে যা রেশন দোকানে গিয়ে দেখিয়ে সামগ্রী সংগ্রহ করতে হবে। আগামী বছর আরও ১০ হাজার জনকে এই প্যাকেজে অন্তর্ভুক্ত করা হবে।

সৌজন্যেঃ সংবাদ প্রতিদিন