Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 26, 2018

Post-carnival, quick and efficient clean-up completed by KMC & State Govt

Post-carnival, quick and efficient clean-up completed by KMC & State Govt

The work started soon after the Bishorjon Carnival ended on the night of October 23. Around one-and-a-half hours after the festivities ended, workers of the Kolkata Municipal Corporation (KMC) and State Public Works Department (PWD) started the clean-up drive of Red Road.

The KMC had employed around 200 workers for the purpose, and oversaw the entire work. Kolkata Police provided adequate security to the workers.

Working in a systematic manner, the work was completed overnight. It was a spick-and-span Red Road that greeted people the next morning. All the garbage was disposed off in a proper manner. The huge stage and related paraphernalia were also removed and transported away atop lorries.

The government and the local administration have made a name for themselves in this respect. Be it the Brigade Parade Ground after the grand meetings that Trinamool organises every year or the Vivekananda Yuva Bharati Krirangan (Salt Lake Stadium) and its surroundings after every match of the FIFA Under-17 World Cup last year or the Kolkata Book Fair venues, people have been very impressed with the efficient manner in which places are cleaned up after large gatherings.

Source: Khabar 365 Din


অক্টোবর ২৬, ২০১৮

কার্নিভ্যালের পর এক রাতেই পরিষ্কার রেড রোড

কার্নিভ্যালের পর এক রাতেই পরিষ্কার রেড রোড

পুজোর কার্নিভ্যাল শেষ হতেই কাজ শুরু করেছিল কলকাতা পুরসভা এবং রাজ্য পূর্ত দপ্তর। সারা রাত জেগে কাজ করে সকালের মধ্যেই রেড রোডের গোটা রাস্তা পরিষ্কার করে দিল কর্মীরা। রাস্তা পরিষ্কারের কাজ থেকে শুরু করে গোটা এলাকায় যাতে কোথাও কোনও ময়লা না পড়ে থাকে, তার পুরো দেখভালের দায়িত্ব ছিল কলকাতা পুরসভার ওপর।

কলকাতা পুরসভার ২০০ জন কর্মীকে এর জন্য রাস্তায় নামানো হয়েছিল। এর সঙ্গে বাঁশ দিয়ে গড়া মঞ্চ খোলার দায়িত্ব ছিল পূর্ত দপ্তরের ওপর। এই কাজেও নিয়োজিত ছিল শতাধিক মানুষ।

কার্নিভ্যাল শেষ হওয়ার ঘণ্টা দেড়েক পর থেকেই এই কাজ শুরু হয়। পরে সারা রাত জেগে কাজ চলে রেড রোডে। তার জন্য কলকাতা পুলিশের পক্ষ থেকে এই কর্মীদের সুরক্ষার জন্য আলাদা করে পুলিশ কর্মী মোতায়েন রাখা হয়েছিল।

রাতের মধ্যেই মঞ্চ খোলা হলে, সেই বাঁশ লরিতে করে সরিয়ে নিয়ে যাওয়া হয়। এর সঙ্গে সমান তালে পুরসভার জঞ্জাল সাফাই কর্মচারীরা রাত থেকে ভোর পর্যন্ত কাজ চালিয়ে সকালের মধ্যেই রেড রোড ও সংলগ্ন এলাকাকে পরিষ্কার করে ফেলেন।

সৌজন্যেঃ খবর ৩৬৫ দিন