Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 27, 2018

Bidhannagar Municipal Corporation introduces special kits for newborn

Bidhannagar Municipal Corporation introduces special kits for newborn

Babies born in three Government hospitals within the Bidhannagar Municipal Corporation area will get a kit comprising a mosquito net, antiseptic lotion, baby powder, oil, soap and two towels. The mothers will get a health drink too.

This welcome kit for newborns has been arranged for by the authorities of the municipality. Directions for implementing the gift scheme have been issued to the Municipality Commissioner as well as its finance department.

Mayor-in-council (health) said the kit would not only be a welcome gift for the newborn but an effort to build health awareness among the families. Most of those admitted in the three hospitals for delivery were from economically weaker sections. The authorities hope that the kits will help parents give attention to the health of the newborns.

The ‘welcome kit’ scheme would be started very soon. This is in addition to the sapling already being presented to parents of newborns in Government hospitals.

 


অক্টোবর ২৭, ২০১৮

বিধাননগর পুরসভার উদ্যোগঃ নবজাতকদের জন্য কিট

বিধাননগর পুরসভার উদ্যোগঃ নবজাতকদের জন্য কিট

সদ্যোজাতেরা পাবে একটি করে মশারি, বেবি পাউডার, অ্যান্টিসেপ্টিক লোশন, তেল, সাবান এবং দুটি তোয়ালে। মায়ের জন্য থাকছে হেলথ ড্রিঙ্ক।

বিধাননগর পুরসভার অধীন তিনটি হাসপাতালের জন্ম নেওয়া সদ্যোজাতদের ‘স্বাগত’ জানাতে এরকম উপহারেরই ডালি সাজাচ্ছেন পুরকর্তৃপক্ষ। এই প্রকল্প রূপায়নের জন্য প্রয়োজনীয় নির্দেশ দেওয়া হয়েছে পুরসভার কমিশনার ও অর্থ আধিকারিককে।

পুরসভার মেয়র পারিষদ (স্বাস্থ্য) বলেন, সদ্যোজাতকে পুরসভার তরফ থেকে স্বাগত জানানো এবং স্বাস্থ্য সচেতনতার লক্ষ্যেই তাঁদের পরিবারের হাতে ওই কিট তুলে দেওয়া হবে। সদ্যোজাত এবং মায়ের স্বাস্থ্য নিয়ে সচেতনতার অভাব রয়েছে। পুরসভার তিনটি হাসপাতালে যে প্রসূতিরা ভর্তি হন, তাঁদের অধিকাংশই আর্থিকভাবে দুর্বল। সদ্যোজাতদের স্বাস্থ্যের দিকে যাতে নজর দেওয়া হয়, উপহারের মাধ্যমে সেই বার্তা দিতে চায় পুরসভা।

খুব শীঘ্রই এই প্রকল্প চালু হবে। এখন পুর হাসপাতালে যেসব শিশু জন্মাচ্ছে, তাদেও কিট দেওয়া হবে। এছাড়া, সমস্ত সরকারি হাসপাতালে নবজাতকদের গাছের চারা উপহার দেয় রাজ্য সরকার।