Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


June 9, 2018

Our Govt’s professional coaching for SC/ST students has yielded great results: Mamata Banerjee

Our Govt’s professional coaching for SC/ST students has yielded great results: Mamata Banerjee

Chief Minister Mamata Banerjee, through a Facebook post today, congratulated the scheduled caste (SC) and scheduled tribe (ST) students who achieved ranks in the State Joint Entrance and NEET examinations after getting coached at specialised centres set up by the State Government.

She wrote, “The unique initiative of our government to provide high-end professional coaching to SC/ST students for engineering and medical entrance examinations have yielded great results.”

According to her post, out of the 939 students who took coaching this year, 348 SC and 76 ST students achieved ranks in the Joint Entrance Examination for engineering courses, including 95 in the top 1,000, while 125 qualified for medical courses through NEET.

“My heartiest congratulations and best wishes to all of them,” she wrote.

The Chief Minister further said that the Government is already taking steps to expand the specialised coaching arrangement so that more and more students can benefit from it and get placed in professional courses.

Click here to read Mamata Banerjee’s Facebook post


জুন ৯, ২০১৮

তপশিলি জাতি ও উপজাতিদের জন্য সরকারের পেশাদারী কোচিং অবিশ্বাস্য ভালো ফল দিয়েছেঃ মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

তপশিলি জাতি ও উপজাতিদের জন্য সরকারের পেশাদারী কোচিং অবিশ্বাস্য ভালো ফল দিয়েছেঃ মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

আজ মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় তাঁর এক ফেসবুক পোস্টের মাধ্যমে সেই সকল কৃতী তপশিলি জাতি ও উপজাতির ছাত্র ছাত্রীদের অভিনন্দন জানিয়েছে, যারা তাদের জন্য সরকারের বিশেষ পেশাদারী কোচিং নিয়ে জয়েন্ট এন্ট্রান্স ও এনইইটি পরীক্ষায় স্থান অধিকার করেছেন।

তাঁর কথায়, “রাজ্যের তপশিলি জাতি ও উপজাতিদের ছাত্র ছাত্রীদের ইঞ্জিনিয়ারিং ও ডাক্তারির পরীক্ষায় প্রস্তুতির জন্য অত্যাধুনিক এবং পেশাদারী কোচিং দেওয়ার সরকারি অভিনব উদ্যোগ খুব ভালো ফল দিয়েছে।”

তাঁর পোস্ট অনুযায়ী, যে ৯৩৯ জন এই বিশেষ কোচিং নিয়েছিলেন, তাদের মধ্যে ৩৪৮ জন তপশিলি জাতি ও ৭৬ জন উপজাতির পড়ুয়া জয়েন্ট এন্ট্রান্স পরীক্ষায় স্থানাধিকার করেছে, প্রথম হাজারে আছে ৯৫ জন। এছাড়া এনইইটি পরিক্ষার মাধ্যমে ১২৫ জন ডাক্তারি পড়ার জন্য যোগ্যতা অর্জন করেছে।

তিনি ওই সকল কৃতীদের অভিনন্দন জানান ও আগামী দিনে এগিয়ে সাফল্যের সঙ্গে এগিয়ে চলার শুভেচ্ছা বার্তা দেন।

তিনি আরও বলেন, সরকার পদক্ষেপ নিচ্ছে এই কোচিং আরও বেশী পড়ুয়াদের মধ্যে পৌঁছে দেওয়ার জাতে আগামী দিনে ডাক্তারি ও ইঞ্জিনিয়ারিং-এর পাশাপাশি অন্যান্য পেশাদার ক্ষেত্রে তারা এগিয়ে যেতে পারে।