Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


June 7, 2018

Get ready to buy delicious turkey kebab from Haringhata Meat

Get ready to buy delicious turkey kebab from Haringhata Meat

Soon, Haringhata Meat, a unit of the State Government’s West Bengal Livestock Development Corporation (WBLSDC), would be selling ready-to-eat turkey kebab. A 250 gram pack would cost Rs 180.

Turkey meat is very healthy as well as tasty, but is not widely available. Hence, the decision to sell packaged kebabs was taken.

For the last few months, WBLSDC, through its Kaviar chain of takeaway meat shops, has been selling dressed turkey meat, priced at Rs 510 per kilogram.

The kebab packs would be sold at the 10 outlets of Haringhata Meat as well as in 240 other outlets across the State. They would also be available online at Big Basket and Delybazar, with whom Haringhata Meat has agreements.

In Bengal, turkey is raised mostly in the districts of North 24 Parganas, South 24 Parganas, Nadia, Purba Medinipur, Paschim Medinipur and Hooghly.

Source: Bartaman


জুন ৭, ২০১৮

টার্কি কাবাব হাজির করছে হরিণঘাটা মিট

টার্কি কাবাব হাজির করছে হরিণঘাটা মিট

খুব শীঘ্রই পুষ্টিগুণে ঠাসা সুস্বাদু টার্কি কাবাব হাজির করছে রাজ্য সরকারি সংস্থা হরিণঘাটা মিট. রেডি টু ইট প্যাকেটে এই কাবাব আনছে হরিণঘাটা মিট. এই কাবাব আড়াইশো গ্রামের দাম ১৮০ টাকা।

বিকল্প মাংসের স্বাদকে আরও বেশি করে সামনে আনতে চাইছে প্রাণিসম্পদ বিকাশ দপ্তরের আওতায় থাকা ওয়েস্ট বেঙ্গল লাইভ স্টক কর্পোরেশন। এখানে তাদের এখন প্রধান হাতিয়ার টার্কি।

টার্কির মাংস সারা বছর খাওয়া যেতে পারে। এর পুষ্টিগুণ সবচেয়ে বেশি। যাদের কোলেস্টেরল আছে, তাদের জন্য পাখি প্রজাতির মাংসের মধ্যে ডাক, চিকেন ও কোয়েলের পরেই টার্কির স্থান। অর্থাৎ টার্কির মাংস সুস্বাদু, সহজপাচ্য ও পুষ্টিকর।

এ রাজ্যে টার্কির চাষ হয় মূলতঃ উত্তর ও দক্ষিণ ২৪ পরগনা, নদীয়া, দুই মেদিনীপুর এবং হুগলির কিছু অংশে।

হরিণঘাটা মিটের নিজস্ব ১০টি আউটলেট সহ রাজ্যের ২৪০টি আউটলেটে মিলবে এই প্যাকেট করা টার্কি কাবাব। এছাড়া যে দুটি অনলাইন সংস্থার সঙ্গে চুক্তি আছে হরিণঘাটা মিটের, সেখান থেকেও অনলাইনে বুকিং করা যাবে।

সৌজন্যে: বর্তমান