Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


June 4, 2018

Bengal Govt to construct 30,000 flats for subsidence zone residents of Raniganj

Bengal Govt to construct 30,000 flats for subsidence zone residents of Raniganj

On the basis of a study by Asansol Durgapur Development Authority (ADDA), the State Housing Department, in collaboration with Eastern Coalfield Limited (ECL) is constructing 30,000 flats to rehabilitate the families residing in the subsidence zone in the coal belt region of Raniganj.

The preliminary work for the project has started and September 2019 has been set as the target for completing construction of all the flats. An official of the Housing Department said that they will be constructing four-storied buildings and there will be 16 flats in each of the buildings. Each of the flats will have an area of 39.13 square metres.

An area of 300 acres is required for the construction of the flats. As of now, taking land from ECL and the State Government, 158 acres have been obtained at three locations. An estimated 12,976 flats can be constructed on this area.

The departmental official said they are expecting the remaining land, as per the requirement, to be made available soon.

 

Source: Millennium Post


জুন ৪, ২০১৮

রাণীগঞ্জের ধ্বসপ্রবণ এলাকায় রাজ্য সরকার গড়বে ৩০,০০০ ফ্ল্যাট

রাণীগঞ্জের ধ্বসপ্রবণ এলাকায় রাজ্য সরকার গড়বে ৩০,০০০ ফ্ল্যাট

আসানসোল-দুর্গাপুর উন্নয়ন কতৃপক্ষের একটি গবেষণার ভিত্তিতে, রাজ্যের আবাসন বিভাগ ইস্টার্ন কোলফিল্ডের সহযোগিতায় রাণীগঞ্জের ধ্বসপ্রবণ এলাকার শহরবাসীদের পুনর্বাসনের জন্য ৩০,০০০ ফ্ল্যাট গড়ে দেবে।

এই প্রকল্পের প্রাথমিক কাজ ইতিমধ্যেই শুরু হয়ে গেছে এবং ২০১৯-র সেপ্টেম্বর মাসে ফ্ল্যাটগুলি হস্তান্তরিত হবে। আবাসন বিভাগের এক আধিকারিকের কথা অনুযায়ী, এগুলি প্রত্যেকটি চার তলা বাড়ি হবে এবং এক-একটি বাড়িতে ১৬টি করে ফ্ল্যাট থাকবে।

এই প্রকল্পের জন্য যে ৩০০ একর জমি লাগবে, তার মধ্যে ১৫৮ জমি ইতিমধ্যেই রাজ্য সরকার ও ইসিএল কতৃপক্ষের কাছ থেকে পাওয়া গিয়েছে। আনুমানিক ১২,৯৭৬ টি ফ্ল্যাট নির্মিত হবে। বাকী জমিও শীঘ্রই পাওয়া যাবে বলে জানিয়েছেন ওই আধিকারিক।4