Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


August 5, 2018

Trinamool observes ‘Black Day’

Trinamool observes ‘Black Day’

Trinamool Congress observed ‘black day’ in districts and blocks across the state on Saturday to protest against the “detention and manhandling” of its leaders in Assam’s Silchar airport, where they had gone to assess the situation after the publication of the final draft of the National Register of Citizens (NRC).

The protest will continue on Sunday too. Carrying placards and sporting black masks and badges, TMC activists shouted slogans against the BJP governments at the Centre and Assam and the final draft of the NRC.

Trinamool Chairperson Mamata Banerjee had alleged that the members of the delegation, including women, were manhandled at the airport and accused the BJP of imposing a “super emergency” in the country.

Party’s Secretary-General Partha Chatterjee had said, “What happened to our party delegation is not only shameful but also undemocratic. Our slogan will be ‘we don’t need this monstrous government any more’.”


অগাস্ট ৫, ২০১৮

রাজ্য জুড়ে কালা দিবস পালন তৃণমূলের

রাজ্য জুড়ে কালা দিবস পালন তৃণমূলের

শনিবার রাজ্য জুড়ে কালা দিবস পালন করেছে তৃণমূল। অসমের নাগরিক পঞ্জীকে কেন্দ্র করে নাগরিক কনভেনশনে যোগ দিতে যাওয়া তৃণমূলের ৮ সদস্যের প্রতিনিধিদলকে শিলচর বিমানবন্দর থেকে বার হতে না দেওয়া ও তাদের হেনস্থার প্রতিবাদে এই কর্মসূচি। এই কর্মসূচির স্লোগান ছিল ‘দানবিক সরকার, আর নেই দরকার’। প্রতিবাদ চলবে রোববারও।

শনিবার সকাল থেকেই দলের নির্দেশ মেনে জেলায় জেলায় মিছিল, সভা, সমাবেশের আয়োজন করা হয়। স্থানীয় তৃণমূল কর্মী সমর্থকরা কালা দিবস পালন করেন। নেতা, মন্ত্রীরাও অংশগ্রহণ করেন এই প্রতিবাদ কর্মসূচিতে।

কালা দিবস পালন করতে বুকে কালো ব্যাজ পড়ে প্রতিবাদে সামিল হন তৃণমূল নেতা কর্মীরা। শনিবার দিনভরই চলেছে বিভিন্ন জায়গায় মিছিল, পথসভা।