Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


September 7, 2018

Trinamool to hold protests against anti-people policies of Centre on 10 September

Trinamool to hold protests against anti-people policies of Centre on 10 September

To protest against the rising fuel prices and other anti-people policies of the Centre, Trinamool Congress will organise a protest march on September 10.

On the same day, other Opposition parties have called for Bharat Bandh. Although, Trinamool supports the issues, the party does not believe in bandh culture.

A protest march will be organised on September 10 from Moulali crossing at 3 PM till Dorina Crossing in Dharmatala. Rallies and street corner meetings will be held in districts too.

Partha Chattopadhyay’s press conference at Trinamool Bhavan:

Prices of fuel are rising. Price of rupee is falling. Common people are suffering because of the anti-people policies of the Centre. Farmers are agitating with the demand of loan waiver.

On one hand there is a mountain of corruption and on the other hand anti-people policies. We support any protest on these twin issues. But Trinamool Congress is against bandhs. We do not want to disrupt public life and productivity in the name of bandhs. In the past, 80 lakh mandays were lost due to bandhs. We do not support this. We support the issues. We will request people to keep their shops and businesses open.

To register our protest against the anti-people policies of the Centre, on Monday (September 10) we will organise a protest march from Moulali crossing at 3 PM till Dorina Crossing at Dharmatala.

To protest against the plight of the people due to the faulty policies of the Centre, we will organise protest marches and street corner meetings across all districts of the State on Monday.


সেপ্টেম্বর ৭, ২০১৮

কেন্দ্রের জনবিরোধী নীতির বিরুদ্ধে ১০ই সেপ্টেম্বর তৃণমূলের প্রতিবাদ মিছিল

কেন্দ্রের জনবিরোধী নীতির বিরুদ্ধে ১০ই সেপ্টেম্বর তৃণমূলের প্রতিবাদ মিছিল

কেন্দ্রের জনবিরোধী নীতি ও মূল্যবৃদ্ধির বিরুদ্ধে আগামী ১০ই সেপ্টেম্বর প্রতিবাদ মিছিল করবে তৃণমূল। সেইদিনই অন্য বিরোধী দল ভারত বনধের ডাক দিয়েছে। কিন্তু তৃণমূল কর্মনাশা বনধের রাজনীতিতে বিশ্বাসী নয়। তাই ইস্যুটি সমর্থন করলেও, বনধে সামিল হবে না।

আগামী ১০ তারিখে মৌলালি মোড় থেকে ধর্মতলার ডোরিনা ক্রসিং পর্যন্ত একটি মিছিল করবে তৃণমূল। বেলা ৩টের সময় এই মিছিলটি শুরু হবে। এছাড়াও, জেলায় জেলায় মিছিল ও মিটিং করা হবে এই ইস্যুতে।

তৃণমূল ভবনে একটি সাংবাদিক বৈঠকে দলের মহাসচিব পার্থ চট্টোপাধ্যায় বলেন:

পেট্রোলের দাম বেড়ে চলেছে। ডিজেলের দাম বেড়ে চলেছে। টাকার দাম পড়ছে। কেন্দ্রীয় সরকার জনবিরোধী এবং গণতন্ত্রে বিশ্বাসী নয়। কৃষকদের স্বার্থে কৃষকদের ঋণ মুকুবের কথা বহুবার কেন্দ্রীয় সরকারকে অনুরোধ করা হয়েছে।

একদিকে পাহাড়প্রমাণ দুর্নীতি এবং অন্যদিকে জনবিরোধী নীতি। এই ইস্যুগুলির জন্য যারা বনধের ডাক দিয়েছেন, আমরা ইস্যুগুলির সমর্থন করি। কিন্তু, তৃণমূল কংগ্রেস বনধ ডেকে কর্মনাশা দিবস পালন করতে চায় না। অতীতে, আমাদের রাজ্যে ৮০ লক্ষ কর্মদিবস নষ্ট হয়েছে। বাংলায় এই বনধের রাজনীতিকে আমরা সমর্থন করিনা। সারা রাজ্যে দোকানপাট খোলা রেখে জনজীবন সচল রাখার আবেদন করছি।

আমরা ১০ তারিখে মৌলালি থেকে প্রতিবাদ মিছিল করব। মৌলালি মোড়ে আমাদের সকল কর্মী, সমর্থক, সাধারণ মানুষ ও শুভানুধ্যায়ীরা জমায়েত হবে। ওখান থেকে মিছিল শুরু হরে ধর্মতলার ডোরিনা ক্রসিং পর্যন্ত আসব।

এই মূল্যবৃদ্ধির বিরুদ্ধে জেলায় জেলায় প্রতিবাদ সভা করা হবে। সমস্ত মানুষকে এই প্রতিবাদ মিছিলে শামিল হওয়ার অনুরোধ জানাচ্ছি। এই ইস্যুতে প্রতিবাদে শামিল হবে তৃণমূল কংগ্রেস।