Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


September 13, 2018

Retirement age of nurses increased in Bangla

Retirement age of nurses increased in Bangla

In a big step, the State Government has decided to increase the retirement age of nurses from 60 to 62.

The Trinamool Congress Government has taken several measures for the welfare of nurses. The Swasthya Sathi group health insurance scheme covers all the nurses working in government hospitals and health centres.

In June this year, it was announced that more than 5,000 nurses would be recruited as part of a project to turn the more than 10,000 sub-health centres into Health and Wellness Centres.

The in July, the government announced the setting up of 27 more general nursing and midwifery (GNM) schools, bringing the total to 116, and the recruitment of the required teaching and administrative personnel.

Top-performing nurses (along with doctors) are awarded the Swasthya Puraskar every year.


সেপ্টেম্বর ১৩, ২০১৮

নার্সদের অবসরের বয়স ৬০ থেকে বেড়ে ৬২

নার্সদের অবসরের বয়স ৬০ থেকে বেড়ে ৬২

রাজ্যে স্বাস্থ্য ব্যবস্থায় এক বড় সিদ্ধান্ত নিল রাজ্য সরকার। রাজ্য সরকার সিদ্ধান্ত নিয়েছে নার্সদের অবসরের ঊর্ধ্বসীমা ৬০ বছর থেকে বাড়িয়ে ৬২ করার।

নার্সদের জন্য তৃণমূল কংগ্রেস সরকার একাধিক উদ্যোগ নিয়েছে। সরকারি হাসপাতাল ও স্বাস্থ্য কেন্দ্রের সকল নার্সদের আনা হয়েছে স্বাস্থ্য সাথী প্রকল্পের আওতায়।

রাজ্যের ১০,০০০ উপস্বাস্থ্যকেন্দ্রকে হেলথ ও ওয়েলনেস কেন্দ্রে রূপান্তরিত করার জন্য ৫০০০এরও বেশী নার্স নিয়োগ করার কথা ঘোষণা করা হয় জুন মাসে।

২৭টি জেনারেল নার্সিং অ্যান্ড মিডওয়াইফারি স্কুল তৈরীর কথা জুলাই মাসে ঘোষণা করে রাজ্য সরকার। এর ফলে রাজ্যে মোট জেনারেল নার্সিং অ্যান্ড মিডওয়াইফারি স্কুলের সংখ্যা হবে ১১৬। এর পাশাপাশি এই স্কুলগুলির জন্য শিক্ষা ও প্রশাসনিক কর্মী নিয়োগের কথাও ঘোষণা করা হয়।

কৃতী নার্স ও ডাক্তারদের প্রতি বছর স্বাস্থ্য পুরস্কার প্রদান করা হয়।