Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


September 11, 2018

Bangla Govt celebrates the 125th anniversary of Swami Vivekananda’s Chicago address

Bangla Govt celebrates the 125th anniversary of Swami Vivekananda’s Chicago address

Today, September 11, marks the 125th anniversary of the famous address of Swami Vivekananda at the World Parliament of religions. This address set the tone for the worldwide fame of Swami Vivekananda and of philosophy of Vedanta across the world.

The Bangla government is organising a week-long programme to mark this historic occasion, in association with the Ramakrishna Mission. Chief Minister Mamata Banerjee would be present at the inaugural function today at Belur Math.

The Bangla Government is preparing for large-scale preparations of the occasion cross the State. Various programmes including seminars in public halls and in schools and seminars explaining the still-relevant ideals of Swami Vivekananda would be held.


সেপ্টেম্বর ১১, ২০১৮

স্বামীজির শিকাগো বক্তৃতার ১২৫তম বর্ষপূর্তি পালিত হচ্ছে রাজ্যজুড়ে

স্বামীজির শিকাগো বক্তৃতার ১২৫তম বর্ষপূর্তি পালিত হচ্ছে রাজ্যজুড়ে

আজ ১১ই সেপ্টেম্বর। স্বামী বিবেকানন্দর শিকাগো বক্তৃতার ১২৫তম বার্ষিকী আজ। এই উপলক্ষে সপ্তাহব্যাপী অনুষ্ঠান হবে রাজ্যজুড়ে। এই দিনটিকে সম্প্রীতি দিবস হিসেবে পালন করা হবে। এই উপলক্ষে বেলুড় মঠে উপস্থিত থাকবেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। তিনি নিবেদিতা ভবনের উদ্বোধনও করবেন।

রাজ্য সরকার সিদ্ধান্ত নিয়েছে স্কুলে স্কুলে চরিত্র গঠন কর্মশালা আয়োজন করা হবে।

শিকাগো বক্তৃতার ১২৫তম বার্ষিকী উদযাপনের জন্য মুখ্যমন্ত্রী একটি কমিটি তৈরী করেছেন। এই কমিটিই স্কুলে স্কুলে চরিত্র গঠন কর্মশালার আয়োজন করবে। শিক্ষামন্ত্রীর নেতৃত্বে এই কমিটি গঠন করা হয়েছে, পাশাপাশি রামকৃষ্ণ মিশনের প্রতিনিধিরাও এই কমিটিতে আছেন। যুব দপ্তর ও ক্রীড়া দপ্তরও এর অংশ হিসেবে কাজ করবে।

চরিত্র গঠন কর্মশালা ছাড়াও সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানের আয়োজনও করা হবে।