Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 9, 2018

Special ration package for the festive season

Special ration package for the festive season

The State Food & Supplies Department has come up with a special ration package for the festive season. This special package would include edible oil, maida, and sugar.

The beneficiaries of Antyodaya and Special Priority (SPPH) under National Food Security Act (NFSA) will receive these ration packages. The total number of eligible beneficiaries would be nearly 3 crore.

Every eligible family will be entitled to receive 500 g sugar and 500 g maida twice during the festive period at Rs 30 and Rs 23 respectively. 500 ml and 1 litre of kachhi ghani mustard oil will be available at Rs 52 and Rs 101 respectively. Equivalent amount of palm oil will be available at Rs 48.50 and Rs 94 respectively.

The prices of these items have been subsidised by the state government. It may be mentioned that the government gives such a ration package during Eid too.

 


অক্টোবর ৯, ২০১৮

পুজোয় রেশনে বিশেষ বরাদ্দ

পুজোয় রেশনে বিশেষ বরাদ্দ

পুজো উপলক্ষে রেশন গ্রাহকদের জন্য ভোজ্য তেল, ময়দা, চিনির বিশেষ বরাদ্দ করল খাদ্য দপ্তর। জাতীয় খাদ্য সুরক্ষা প্রকল্পের (এনএফএসএ) আওতায় থাকা অন্ত্যোদয় ও স্পেশাল প্রায়োরিটি (এসপিপিএইচ) রেশন গ্রাহকরা অক্টোবর-নভেম্বর মাসে এগুলি পাবেন। এই ৬ কোটি ১ লক্ষ এনএফএসএ রেশন গ্রাহকের মধ্যে ওই দুই শ্রেণীর গ্রাহকের সংখ্যা প্রায় সওয়া তিন কোটি।

খাদ্য দপ্তর সূত্রে জানা গিয়েছে, উৎসবের মরশুমে দুই দফায় পরিবার পিছু ৫০০ গ্রাম করে চিনি ও ময়দা বরাদ্দ করা হয়েছে। দাম পড়বে যথাক্রমে ৩০ ও ২৩ টাকা। দু’টি পণ্যের জন্য কিছুটা ভর্তুকি দেওয়া হচ্ছে। কাচ্চি ঘানি সরষের তেলের ৫০০ মিলিলিটার ও এক লিটারের প্যাকেট দেওয়া হবে যথাক্রমে ৫২ ও ১০১ টাকায়।

সমপরিমাণ পাম তেলের দাম ধার্য করা হয়েছে যথাক্রমে ৪৮ টাকা ৫০ পয়সা ও ৯৪ টাকা। দুই দফায় পরিবার পিছু এক লিটার করে তেল বরাদ্দ করা হয়েছে। সব পণ্যের জন্য কিছুটা ভর্তুকি দিচ্ছে সরকার।

প্রসঙ্গত, ঈদ উপলক্ষেও বিশেষ বরাদ্দ করেছিল খাদ্য দপ্তর।